Mera blommor!

Fotade mina egna blommor på gården. Bland annat dessa vita rosor, som inte luktar något, vet tyvärr inte namnet på dom. Precis innan de slår ut skiftar de i rosa!

P1050743

P1050744

Och kroll-liljorna har börjat slå ut, de är så vackra! Har även en vit, som snart slår ut.

P1050740

Och mina röda pioner har så fina knoppar. Väntar! 🙂

P1050746

Tog senare en promenad till mitt favoritställe vid vattnet, med hundarna. Och även där fanns det vackra blommor. En nyponros!

P1050749

Och dessa sommarblommor! (Mjölkört, kanske?)

P1050751

Det här inlägget postades i blommor och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Mera blommor!

  1. Ninna skriver:

    Ååååå så vackert! Man blir ju nästan sjuk efter att ha en egen riktig trädgård.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Jo, kan förstå det. Egentligen klarar jag inte av egen trädgård, så det blir lite halvdant ibland. Men det är ju så roligt att gå o titta på det som kommer, man blir så glad! 🙂

      Gilla

  2. Den egna trädgårdens växter blir ofta kärare,kanske för att man”slitit”för dem.Känns Helt Nödvändigt att fota då allt förändras snabbt

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Jo, det man slitit med vill man ju gärna ha lite koll på. Har först på senare år fotat, då jag inte kunnat med den eländiga digitalkameran förut. Men nu är det ju himla skoj, när jag dessutom målar i akvarell är det ju kul att ha kvar foton, och ha egna foton dessutom! 🙂

      Gilla

Kommentera

