Pioner på gång!

Det har regnat hela natten och nästan hela dagen idag. Så när det blev uppehåll och solen lyste lite, så kastade jag mig ut med digitalkameran i högsta hugg. Fotade mina fina pionknoppar. Snart är de utslagna, men de är lika fina som knoppar tycker jag. Dessutom har det kommit en rosa knopp av mina rosa pioner. Vet i vanlig ordning inte namnet på dem heller. Men de är så fina! Det kliar i akvarellfingrarna när jag ser dessa foton! Får se framöver om det blir något alster! Hoppas ni har bättre väder än här, även om det inte regnar just nu! 🙂

P1050752

P1050753

P1050756P1050755P1050757

Det här inlägget postades i blommor, natur, Naturfoton! och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Pioner på gång!

  1. ja ,här är det sol och bara sol , heta dagar och börjar bli för torrt

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Låter inte så dumt, förutom att det blir för torrt! Här hade vi sol igår, men blåsigt värre. Och idag har det kommit ett par skurar regn, vi har haft mycket regn här uppe. 🙂

      Gilla

  2. mariayarri skriver:

    Åh vilka fina bilder … Men jag undrar, är det verkligen Lupiner, är det inte Pioner du fotat . Oavsett fantastiskt vackra är de iaf . // Maria 🙂

    Gilla

  3. bibbipson skriver:

    Ändrat till Pioner nu! 😛

    Gilla

Kommentera

