Utslagna!

Och idag slog de ut mina fina röda pioner! Den rosa är på väg också, något senare bara. 🙂

Det blåste så väldigt idag, så det var svårt att få skärpa på fotona. Skulle komma regn idag, men vi fick soligt och ganska varmt! 🙂
P1050779

P1050782

P1050781

Det här inlägget postades i blommor och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Utslagna!

  1. Ninna skriver:

    Det är så vackert så man nästan kan slå knut på sig!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Jo, dom är fina. Men det är inte lupiner som jag skrivit, utan pioner såklart, som någon här kommenterade. Inte så lätt med blomnamn alla gånger. 🙂

      Gilla

      • Ninna skriver:

        Hihi! Nä det är minsann inte så lätt.
        De där gula i min gräsmatta som inte är maskrosor, trodde jag var slåttergubbe. Vilket det inte var även om de är ganska lika. Däremot har jag glömt vad de heter.
        Och jag har några gula ”riktiga” blommor i rabatten som jag fick förra sommaren, och då också fick veta vad de heter. Det namnet har jag också glömt.
        Får väl ta nån bild nu när de slagit ut ordentligt, lägga bilden på bloggen och fråga om nån vet vad det är.
        Risken är förstås att jag glömmer det igen. 😉

        Gilla

      • bibbipson skriver:

        Ha ha, ja det låter som om det kunde vara jag det där! 🙂 Inte lätt med blomnamn. Men jag fick en ide förra sommaren. Man brukar ju skriva på små stenar vad det är för krydda man har odlat. Kan man kanske göra med blommor också! 😉

        Gilla

      • Ninna skriver:

        Det kan man säkert göra! Det låter som en väldigt bra idé!
        Jag har så liten plätt och inte så många blommor heller, så jag trodde nog att jag skulle komma ihåg det. hihi

        Gilla

  2. mariayarri skriver:

    Oj vilka skönheter ! // Maria 🙂

    Gilla

Kommentera

