Två utslagna! :)

Idag är min rosa pion nästan helt utslagen. Ser lite ”rufsig” ut! Har tidigare varit lite svalt, så den tog lite tid på sig att slå ut. Men idag var det riktigt sommarväder här. Och min vita krollilja har börjat slå ut också! 🙂

Ja, utslagen kan man säga att jag också är! Vi har rivit altanen idag, det vill säga, svärdotterns far, svärdotter, sambo och jag. Jag gjorde nog minst tror jag, men känner mig helt utslagen!! Sen skall ”bara” en ny altan byggas, lär nog ta sin tid det! För säkerhets skull har vi spikat en bräda över dörren, så ingen går ut där och faller ner i gropen! Men imorron får vi vila, åtminstone halva dagen, innan vi ska vara hundvakt åt dotterns två pudeltjejer. 🙂

P1050787
P1050788

P1050774

Det här inlägget postades i blommor, pioner och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Två utslagna! :)

  1. Ninna skriver:

    Jag såg i kväll att det hade slagit ut en blomma på min gula ros, och det har kommit några fler knoppar också. Trodde den bara blommade tidigt på sommaren så jag blev både glad och paff. Men jag köpte den ju förra sommaren och då i början så blir det kanske inte så kraftig blomning.

    Gilla

  2. bibbishantverk skriver:

    Vilken härlig blomsterprakt du har i din trädgård. Man blir glad av dina vackra bilder.

    Gilla

  3. mariayarri skriver:

    Superfina foton av dina blommor, det måste vara en njutning för ögat att vandra omkring i din trädgård ! // Maria 🙂

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tackar! Men ska jag vara riktigt ärlig så är den inte så vacker just nu. Pionerna håller på att vara färdiga med blomningen nu och det är lite mycket ogräs och just nu regnigt och tråkigt här.

      Gilla

Kommentera

