Stockros och hjärtformade rosblad!

Min svarta (Egentligen mörkt röda) stockros, har slagit ut. Den är så mäktig i färgen! Ska se om jag får till någon målning på den senare, kan vara en utmaning!

Upptäckte också att bladen på mina vita rosor ser ut som små vita hjärtan, har inte tänkt på det förut! Jättefina!

P1050836P1050844

Vi har haft två dagars riktigt sommarvärme här nu, över 25 grader! Ganska skönt, men nästan för varmt för hundarna. Och även mig som passade på att sitta inne och skriva här på bloggen istället!

En som kan konsten att slappa i solskenet är kisse! Vilken stil! (Obs! Titta inte på ogräset, vi håller på att bygga om altanen.)P1050839P1050838P1050837

Det här inlägget postades i blommor, katt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Stockros och hjärtformade rosblad!

  1. Ninna skriver:

    Ja det var verkligen mörkt färgade stockrosor!
    Och katten ser ut att ha det jätteskönt!

    Gilla

  2. Jag skriver:

    De är verkligen snygga, de nästan svarta stockrosorna. Det påminner mig om att jag ju fick frön till en sån när jag gick förbi en kolonilott i höstas! Katter kan verkligen konsten att se avslappnade ut. Det är roligt att göra nya upptäckter i sin trädgård eller i naturen, som hjärtformade rosenkronblad! Det verkar bli en varm dag i dag också.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Jo, det är en mäktig färg på dem. Jo, det är lätt att ta frön av dem. Satte frön förra sommaren, men inga i år, tyvärr! Jo, katter är härliga, kan det där med att slappa i solen. Jo, det där med hjärtformade rosenblad har jag aldrig tänkt på förut. Kul! Inte alla blomblad som ser ut som hjärtan. Jo, vi hade varmt igår, och idag också, därför sitter jag inne en stund nu. 🙂

      Gilla

  3. bibbishantverk skriver:

    Men jisses vilka blommor du lyckas få fram det är rent otroligt. Och vaddå ogräs…? Jag ser inget ogräs…..jag ser bara en alldeles ljuvlig kisse som njuter av livet och tillvaron.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tackar, jo, dom är mäktiga i färgen dom där svarta stockrosorna. Men väldigt enkla att sköta. Jo, ogräs lite här o där, och i trappen under kissen. Jo, katter kan det där att njuta av livet! 🙂

      Gilla

  4. Pia Carlsson skriver:

    Härlig stil kisse har! Dom är bra sköna våra älskade djur 😀

    Gilla

Kommentera

