Fjäril i trädgården!

Skulle ut i den sköna solen och fota pepparmyntablommorna lite. Och där var denna fina fjäril, som jag lyckades fånga på bild. Någon som vet vad för slags fjäril det är?

P1050957

P1050946
Och denna lilla humla klättrade bland pepparmyntan.
P1050954
Och lyckade ta en bild på denna lilla insekt av misstag, såg inte att den kom med. Fränt!
P1050966
Och så denna fina blomma, som jag just nu glömt namnet på, men har fått den av min moster som älskar blommor.
P1050962

Det här inlägget postades i blommor, natur och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Fjäril i trädgården!

  1. Ninna skriver:

    Nej inte en aning! Men vacker är den. Liksom alla dina bilder. 😀

    Gilla

  2. bibbishantverk skriver:

    Jisses så duktig du är på att få till vackra bilder. Det ser ut som vykort.

    Gilla

  3. Vilka fina fjärilbilder:) Blommorna ar ju också ljuvliga!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tusen tack, roligt att du tycker om dem. Jag är ju bara amatör, har sett dina bilder på din blogg, jättefina! 🙂

      Gilla

      • Roligt att du tittat på mina bilder. Jag är också amatör och började en fotokurs förra terminen vilken fortsatte en ny termin i kväll. Är så kul ju mer man lär sig och det finns ju massor att lära. Ibland snurrar alla inställningar runt i huvudet så kursen är bra för att bli påmind igen och igen i alla olika kombinationer bländare, slutare ISO. Det är svårt tycker jag. Men bara att öva, öva och experimentera. Ska följa din blogg. tyckte dina bilder var intressanta.

        Gilla

      • bibbipson skriver:

        Åh, låter komplicerat! Jag ska också följa din blogg och titta på dina fina foton. 🙂

        Gilla

  4. Caroline skriver:

    Vacker! 🙂

    Gilla

  5. Jag skriver:

    Ska kolla upp din fjäril när jag hinner. Pärlemorfjärilar finns det femtielva olika av.

    Gilla

Kommentera

