Pysselkväll igen! :)

Besök av pysselkompis igen! Och det blev några örhängen i all hast. De svarta micklade vi ihop efter min idé, med lite ändringar. De blå gjorde min pysselkompis helt själv, ursnygga, med den lilla silverfärgade tråden runt den blå pärlan! De små runda, och de stora vita hjälptes vi åt med att få fram. De små tycker jag nog själv är mest lättburna, häftig serice och blå färg på pärlorna. Det är ju så himla kul att pyssla och se alstren växa fram. Man blir glad i hela själen! 🙂
P1050927

Det här inlägget postades i Smycken och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Pysselkväll igen! :)

  1. Jag skriver:

    Jag förstår att du blir glad i själen. Kreativt arbete, när man får se något vackert växa fram gör mycket för välbefinnandet. Hade jag hål i öronen så skulle jag gilla enkla vita pärlor, tror jag.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Jo, man mår så väldigt bra, när man pysslat en stund. Och så blir det ju lite mer alster att antingen ha själv eller ge bort eller att ta med till nästa marknadstillfälle. 🙂

      Gilla

  2. bibbishantverk skriver:

    Jag tyckte de röda var så vackra. Som att ha glada lingon i öronen. Ni lyckas få till det så bra varje gång ni har pysselstund.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack, jag tycker också om de röda, de har jag gjort liknande förut, går mer till jul. Det har jag aldrig tänkt på att det ser ut som lingon i öronen, roligt! 🙂

      Gilla

Kommentera

