Beridet bågskytte!

Måste bara få visa några foton från min dotters uppvisning i beridet bågskytte förra helgen! På Naturbruksdagen ställde hon upp ensam och visade hur det gick till att skjuta pilbåge från hästryggen. Strongt gjort, som ni ser var det ganska mycket folk. Det blev glatt uppskattat som dagens höjdpunkt den dagen. Himla kul, det är en ganska liten sport i Sverige, men den är på uppåtgående, och har en egen förening. Tycker hon var så himla duktig när hon ställde upp ensam på kort varsel, för att visa denna sport. 🙂1234392_10151640315146381_662038397_n[1]
1184970_10151640315171381_62586657_n[1]
1238933_10151640315621381_1571858580_n[1]
1236378_729527233741082_800946158_n[1]

1237608_10151640315536381_820918246_n[1]

(Ursäkta den dåliga bildkvaliten på en del bilder.)

Det här inlägget postades i Beridet bågskytte och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Beridet bågskytte!

  1. Verkar svårt! Fina bilder allihop mest gillade jag bild nr 2. Helt utan störande omgivning och så fint med den pälsiga kappan på ryttaren. Verkligen som taget från förr.Näst sista bilden är också en favorit.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Jo, tror inte jag skulle klara det. På den tiden när jag red så hade jag fullt sjå att hålla mig fast i sadeln när jag galopperade! Hon är duktig min dotter! Roligt att du tyckte om bilderna. Dom klär ut sig som de tror att det såg ut på den tiden. Lite roligt är det. 🙂

      Gilla

  2. bibbishantverk skriver:

    Jädrars så starka benmuskler hon måste ha den damen. Lyckas hålla sig kvar i sadeln utan att hålla tömmar eller något. En beundransvärd kvinna. Jag tycker jag har jämt göra att klamra mig fast i allt som går när jag rider *S*

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Ja, träning ger färdighet! Hon har hållit på ett tag. Det var länge sen jag satt på hästryggen nu, håller mig till att titta på bara. Roligt att du rider, det är en speciell känsla att kunna styra ett så stort djur. 🙂

      Gilla

      • bibbishantverk skriver:

        Rider och rider…..ärligt talat så tar jag mig fram i sakta mak. Skulle förmodligen fara åt pipsvängen om jag galopperade och samtidigt släppte tyglarna. Men jädrars så häftigt det ser ut och det måste vara en otrolig kraftkänsla.

        Gilla

      • bibbipson skriver:

        Haha, ja, det skulle nog jag också, rider inte numera. Ja det är häftigt, och de har nog himla roligt också, och häftigt att titta på också! 🙂

        Gilla

Kommentera

