Konstverk eller bara konstigt!

”Konstverket sju älvar”, heter sju konstverk efter Vindelälven. Ett av dessa är detta konstverk. Det består av en cementplatta där detta står på, och i denna hänger, en sko(!), några klockor, ett par grenar(ganska fina faktiskt), nån guldklump, något slags flätat järngaller, en stjärna, och några mer oidentifierade föremål,  m.m! Under detta har det stått en stol.(Som någon naturligtvis burit iväg med!) Det är meningen att man ska sitta på denna försvunna stol och titta upp på konstverket! Jag har, som ni säkert redan förstått, aldrig begripit mig på detta! När det finns riktig natur och vatten och annat fint att titta på!!! Och vad har detta kostat! Sen tror jag inte att det är så många som tar sig tid att titta på detta, de flesta har nog bråttom till den färja som väntar, eller om de ska hämta upp någon som kommer med densamma. Och har de en stund att spendera så tittar de nog mot den riktiga naturen istället! För vad går upp mot vår riktiga vackra svenska natur!;)

Ber om ursäkt alla konstälskare som kanske förstår sig på detta bättre än jag gör!
P1060148 - Kopia

P1060145

P1060140

P1060141

Här nedan syns skon vänster snett ovanför den fyrkantiga guldklossen! 😛

P1060139

P1060142
Är inte denna konstellation bra mycket vackrare än själva konstverket, kråkor på utsiktposten! 😉 P1060147

Det här inlägget postades i art, Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Konstverk eller bara konstigt!

  1. Konst: Ja vem kan säga vad det är? ingen tror jag. Det beror på betraktaren. Men en fotografisk konstbild av dessa tycker jag är ”konstverket” med båten under. Lite speciellt 🙂

    Gilla

  2. Jag skriver:

    Jag håller med, kråkorna i tornet bildar en vacker tavla, som du har förevigat!

    Gilla

  3. bibbishantverk skriver:

    Sådan där konst förstår jag mig inte på alls måste jag erkänna. Den ger mig ingenting. Men numera kan dom ju kalla vad som helst för konst. T o m fejkade självmordsförsök på en bro enligt den där kvinnliga konststuderanden.
    Jag blir då gladare och njuter mer när jag tittar på din konst. Sådan förstår jag mig på.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, jag förstår mig heller inte på sådan konst. Ja, det där fejkade självmordsförsöket var då bara knasigt, tog ju upp en massa folks tid helt i onödan. Om en riktig olycka hänt samtidigt som dom inte hade hunnit till då hade det inte varit roligt! Jätteroligt att ni tycker om min konst, lovar att inte göra nåt sånt där framöver! 😛

      Gilla

  4. Ninna skriver:

    OJ! Ingen dålig sak det där! Måste vara enormt stort!

    Gilla

  5. Stoffisen skriver:

    Jisses, svårt.
    Inte alls konst enligt mig, det förstör bara, men som jag läste innan;
    I en annan betraktares ögon kanske det är vackert?

    Allt är ju egentligen konst.
    Det är ju tanken bakom ”kreatören” som avgör det 😀

    Stoffe

    Gilla

  6. mariayarri skriver:

    Hade nog aldrig fattat att detta var konst … Jag är mer för den traditionella konsten … Den som målas och ramas in … // Maria 🙂

    Gilla

  7. Kan bara hålla med föregående… Mycket konst är bara konstigt.

    Gilla

Kommentera

