Norrlandsvistelse!

Gjorde en behaglig resa till mitt barndoms somrars norrbotten!
En hel del blommor blommade fortfarande, trots nära frost!
Och så plockade min morbrors fru in några av de sista ringblommorna, så fina!

P1060218
P1060217

P1060204

I detta fina rönnträd har vi suttit många gånger, min kusin och jag. Kanske ätit tjyvade vinbärskart eller nyplockade rabarber som vi doppade i socker. Eller så satt vi på plåttaket på cykelhuset och räknade bilar, eller gissade färger på bilar som körde förbi!

P1060196

Och på denna sten har man suttit och filosoferat många gånger som barn!

P1060189

Inne på gästtoaletten stod denna lilla dam, ganska kulig! Lite stött i näsan, men man ser att hon anstränger sig att göra ”hårdgörat” på dass! Kulig toalettpappershållare!

P1060257

Underbart fint läderarbete på en tavla som finns i huset!

P1060208

Och dessa fina tanter gjorda av tyg och pärlor som sytts på, jättefina!

P1060207

Dessa fina rosor i tyg låg på ett skåp, såg så fina ut.

P1060220

Hade med en blomma till min morbrors fru, med en egenhändigt gjord blompinne, en tulpan!
P1060206 - Kopia

Och så hade jag micklat ihop en namnblompinne till en morbror som fyllde 80 år! Lite dålig bild.

P1060187

Denna fina fontän finns i en morbrors trädgård, helt underbar, med den simmande anden i!

P1060252
P1060251

Och nog kan man ana en viss mångårig närstudie av mygg, i dessa kakelplattor på gästtoaletten som min morbrors fru gjort! 🙂
P1060176

P1060180

P1060179

Och kan man tänka sig, min kusin, som förövrigt är född på samma dag och år som jag samlar också på stenar! Dessutom slipar han dessa så här fina, de här är mestadels flintastenar. Då vet jag vem jag ska fråga när jag behöver stenar att knyppla med trådar nästa gång! 🙂
En väldigt behaglig tur tillbaka till barndomen.
P1060261

Det här inlägget postades i blommor, Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Norrlandsvistelse!

  1. Ninna skriver:

    ÅÅÅÅÅÅÅ så underbara bilder! 😀

    Gilla

  2. bibbishantverk skriver:

    Bilden på trädet tagen nedifrån var otrolig.
    Tack för att du delar med dig av alla vackra saker du ser på dina utflykter.

    Gilla

  3. Så fina bilder och så vacker en bild med en stor sten kan bli!

    Gilla

  4. bibbipson skriver:

    Hmmm! Ser ju nu att det inte är en hägg, utan en rönn! Naturligtvis!!! 🙂

    Gilla

  5. mariayarri skriver:

    Oj vilken kavalkad av vackra bilder … Särskilt förtjust är jag i bilderna av ringblommorna ! … // Maria 🙂

    Gilla

Kommentera

