Omslingrad!

Dessa stackars träd var helt omslingrade av nåt som jag tror är Humle. De klarar sig tydligen jättebra i naturen alldeles själv. Men tycker lite synd om träden, såg ut som en djungel omkring dessa träd!
P1060339

Kolla så de har slingrat sig runt alla träd, vilka tuffingar!
P1060340

Som lianer!
P1060330

Kanske något att tänka på när man rensar i trädgården kanske!
P1060331

Kolla stammen till höger här nedanför!
P1060333

Ja, och så lite solstänk också. Visst är det humleblommor som syns längst upp?
P1060344

Och så var det en stubbe som ville bli fotad! Snygg? Nej, men ganska mäktig!
P1060328

Försökte fånga två vilda pudlar, när jag äntligen fick dom på foto så syns inte några ögon! Dom hade näsorna i backen mest hela tiden, mycket intressanta lukter här!
P1060325
Och så bara en bild till på min fina kärleksört. 🙂
P1060323
Oj, nu blev det bildbombning igen! Men det blir så bara. Hoppas ni också haft en lika fin dag som jag! 🙂

Det här inlägget postades i blommor, natur, Naturfoton! och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Omslingrad!

  1. Ninna skriver:

    jo tack! Min dag har varit bra den också. Men inte en enda humleslinga i sikte. 🙂
    Vackra bilder med underfundigt slingrande motiv!

    Gilla

  2. Jag skriver:

    Ja, det ser ut som humle. Min slingrar sig upp i syrenen så jag har en syren med humlekottar på toppen. Gårdagen var härlig, för första gången på länge länge orkade jag mig ut en sväng. Din fina kärleksört påminner mig om att jag ska skaffa lite mer till trädgården.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Hej, tack då vet jag att det är Humle. Ja, det är inte lätt att utrota den, speciellt om den har slingrat in sig bland andra växter. Vad roligt att du kom dig ut igår, ja det var gudomligt ute igår. Men tråkigt att du inte verkar må så bra. Jag har ett litet kärleksört-skott i en kruka, hade du bott lite närmre hade du fått den! 🙂

      Gilla

      • Jag skriver:

        Jag vill nog inte riktigt utrota min humle, men kanske flytta den och då kanske till ett körsbärsträd som nästan är dött. Där kunde den få klättra och klänga bäst den vill. Den har så väldigt vackra kottar som är fina på vintern också. Nej, tyvärr har mitt mående inte gått åt rätt håll, men nu verkar det som om det ska göras en hel massa undersökningar i alla fall. Jag behöver kunna orka vara ute på fotopromenader och helst pyssla lite i trädgården då och då. Tack för omtanken och erbjudandet, det slår mig att grannen erbjöd mig att få gräva upp en bit av hennes i början på sommaren, men jag glömde bort det!

        Gilla

      • bibbipson skriver:

        Tråkigt att du har det så där, hoppas de hittar vad det är, om de inte redan gjort det. Min hälsa är ju inte den bästa, brukar säga att jag mår ”relativt” bra när någon frågar. Jo, humlen är ju så fin egentligen, och de små kottarna också. Jo, man behöver få vara ute och pyssla i trädgården det man orkar, och fota lite och så. Det är som när man pysslar, man blir glad i själen! Du får fråga grannen till våren igen, eller så kan man ha skotten i vatten över vintern, de klarar sig bra och rotar sig. Det gjorde jag. Krya på dig nu! 🙂

        Gilla

  3. bibbishantverk skriver:

    Vilken finfin ide. Jag ska skaffa mig humle och plantera hos min alltmer trötta syren. Då kanske den blir kanonpigg igen när den får trevligt sällskap.
    Som vanligt bjuder du på fina bilder.

    Gilla

  4. Vilka festliga bilder. Ja naturen gör som den vill 😀

    Gilla

Kommentera

