Heldagspyssel!

Pysselkompis på besök, en heldag blev det. Himla kuligt hade vi. Detta är inte alla örhängen men en del. De här första gjorde jag, eller de som var mina idéer.
P1060407
Dessa var pysselkompis idéer. Fullständigt sprutade ut idéer, bland annat de till höger som ser ut som små julgranar, himla tuffa. De i andra färger var också härliga! 🙂
P1060408
Ja, just det där med att ha med kameran på marknad, ingen större idé om man glömmer att fota. Kom på att jag inte hade tagit något foto på marknaden, så jag tog ett kort på den fina solnedgången innan vi for hem igen. Denna gången hade jag med pysselkompis för första gången, hon tyckte det var himla kuligt och kunde inte förstå att tiden gick så fort. Det brukar den göra när man har roligt! 😉
P1060396
En liten hundpromenad till vattnet, där det så lämpligt befann sig en färja mot en fin solnedgång. Samtidigt! Har aldrig lyckats tagit en sådan bild förut! 🙂
P1060403
Och så denna bild! Heltuff! Visst kan man lugnt säga att detta är ett fint ”trådarbete”! Kan tilläggas att i dunkarna är det sand. Hoppas båten sitter kvar till våren, och inte blåser bort, den borde stå kvar efter detta omständiga arbete. 🙂
P1060404

Det här inlägget postades i natur, Smycken och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Heldagspyssel!

  1. bibbishantverk skriver:

    Milde moses ni ligger ju i som uttrar. Kanonfina smycken. Bra att du fick med dig din kompis ut på marknad. Nu är hon fast och du kommer alltid att ha en marknadskompis precis som jag har. Då blir det liksom dubbelt så roligt. Så skapa på för det lär gå åt till jul.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Haha, tackar. Jo, men en marknadskompis har jag redan, men det är bra med en till också! Mja, lite fast har hon blivit tror jag. Hon tycker det är jätteroligt att göra smycken, och tyckte det var kul att följa med. Så kan hon bara så följer hon nog med fler gånger. Jo, vi håller på med tillverkning till jul nu, diverse olika alster! 🙂

      Gilla

  2. suttecity skriver:

    Vilken fin idé att hänga upp örhängen på som display! Tack för tips 🙂

    Gilla

  3. Jag skriver:

    Så produktiva ni är! Härlig samling av smycken! Bilden av solnedgången är bara för ljuvlig och så roligt att du lyckades fånga färjan vid horisonten i solnedgången! Ja, nog har någon arbetat på bra med förtöjningar och annat! Kul!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack tack, ja vi ligger i! Jo, gillar ju solnedgångar, och att färjan just kom där var bara en lyckträff. Men roligt! Ja, visst var det ett snyggt ”trådarbete” där!;)

      Gilla

  4. Blåst af Kuling skriver:

    Verkligen jättefina smycken ni har gjort. 😀

    Gilla

  5. finalina73 skriver:

    Åh så fina örhängen 🙂
    Det är så mysigt att sitta och pyssla. Själv har jag kommit in i att virka igen, efter ett års upphåll. Superroligt att vara kreativ 🙂
    Ha en härlig kväll,
    Kram
    Lina

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Roligt att du kommit igång med virkningen. Jag har en virkande kompis som gör himla fina alster. Själv är jag ingen virkare, stickade däremot i flera år. Men nu är det trådarbete och smycken som gäller, så jo det är himla kuligt att vara kreativ! Får önska dig också en trevlig kväll eller dag, beroende på när du läser detta. 🙂

      Gilla

  6. nickasblogg skriver:

    Oj så många fina smycken du gör, vilka härliga färger 🙂
    Jag önskar att jag kunde göra sådana -men jag får nog hålla mig till målandet 🙂
    Ha en trevlig dag / Annica

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Roligt att du tyckte om de. Ja, jag ”hattar” ju på och kan inte bestämma mig för vad jag skall göra, så det blir lite av varje istället. Får önska dig också en trevlig dag tillbaka. 🙂

      Gilla

  7. Louise skriver:

    Å, så fina örhängen! Ser ut att kunna vara riktigt roligt pyssel det där … och snyggt blir det … 🙂
    Tack för din gilla-markering hos mig. Det väckte mig så att jag kom hit. Hittade faktiskt ett bekant ansikte i din blogglista. En som jag fick vet lite mer om än tidigare. Kul … 🙂

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, det är ju lite småkul att kika runt på bloggarna här, och kuligt att du hittade en bekant! Jo, jag är inne och kollar ibland på din blogg också. 🙂

      Gilla

Kommentera

