Posten, postgirot och lite annat småroligt!

Ja, detta är lite konstigt! Detta brev skulle till min dotter här uppe, blev felsänt och kom till oss istället med ”mitt” namn på kuvertet???  Detta var en hemförsäkring från Folksam i min dotters namn, som hamnade hos en Rörledningsfirma i Arvika!  Hur konstigt är inte detta? Posten håller inte vad den lovar: hela vägen! 🙂
P1060411
P1060409
Detta är bara lite nostalgiskt! Man trodde på fullt allvar att man skulle nå världens alla länder! Blir lite full i skratt varje gång jag använder denna handduk faktiskt! 😉
Måste ha varit någon slags personalgåva från posten till sina anställda tänker jag.
P1060413
Lite skumt är det med posten och bussgods. Min karl har i ett företags namn skickat paket till södra Sverige, han håller på med motorer. Denna gången skickade han det som privatperson, då blev det halva priset ca!!!???!? Han ringde och klagade, då sa de att det blivit fel, men han skulle inte få tillbaka retroaktivt alla år han skickat till felaktigt för högt pris genom företaget! NU skulle dom ändra detta, undrar hur många andra som får betala sina paket till dubbelt porto, bara för att de har företag och litar på ”posten” och bussgods m.m.? Ni som har företag och läser detta, kolla upp det för säkerhetsskull!!!
P1060412
Försökte ta en bild på den fina solnedgången genom mitt korsvirkesträd, eftersom det var fullt med småfåglar där som åt frön som vi satt ut, fåglarna syns inte alls. Ni får nöja er med lite halvtaskig solnedgång istället!
P1060416
En till som är ”halvtaskig” är kisse, som fått en urinvägsinfektion. Jättedålig har hon varit, och så köpte jag medicin i flytande form. Denna skall doseras med en spruta varje kväll, den som försökt ge en katt medicin förstår vad jag menar. Har en hel del rivsår på händerna, och kisse är alldeles kladdig i pälsen av all medicin som kommit fel och hamnat i pälsen istället! Fotot är från ett tidigare, när hon inte har en massa kladdmedicin i pälsen. Ja,ja, nu är snart kuren klar och jag slipper känna mig som en förrädare varje kväll när jag smyger mig på henne med en filtallrik och sprutan i högsta hugg! 🙂
P1050592 - Kopia

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Posten, postgirot och lite annat småroligt!

  1. bibbishantverk skriver:

    Ja du posten det är ett kapitel för sig. Min vän som bosatt sig i Japan skickade ett paket till mig häromsistens. Det tar tre-fyra dagar från Japan. Men att få paketet från posten och till mig tog nästan en vecka. Otroligt dåligt.
    Mixtrande med medicinspruta och katt har jag också gjort. Det är inte att leka med. Det gäller att få in sprutan så långt i munnen så man kan spruta ner medicinen direkt i halsen. Annars har man ju som sagt medicin överallt. Hujedamej. Och nog känner man sig som en elak jäkel när man tjyvhåller kissen.
    Jag tyckte solnedgången var väldigt vacker bakom grenarna. Ett jättefint och lite spännande kort.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack för att du tyckte om bilden. Och att du kände medlidande för medicinerandet av katten. Ja nu är det äntligen över och man kan börja borsta ut alla medicinklumpar ur pälsen! Ja, posten är en sak för sig, vet inte vad dom håller på med. Borde ju inte ta mer tid att komma till dig, än det tar att komma från Japan!
      Tror dom har omorganiserat bort posten. Vi fick posten vid 10-12 tiden förut, nu får vi den vid 18.00 i bästa fall! 🙂

      Gilla

Kommentera

