Snöig god Jul! :)

Så blev det då äntligen lite snö, och det precis dagen innan julafton. Just så man fick lite lagom julstämning. Var tvungen ut med kameran och knäppa lite kort, både på snön och mina hundar. Så vackert! 🙂
P1060582

Så fin frostig snö!

P1060579

Mitt äppelträd hade fått ett lager på grenarna!

P1060571

Och så passade jag på att fota mina hundar, så att jag skulle få ett fint julkort! Vad tycks! Ska erkänna att nybadade pudlar och nysnö och kamera sällan brukar vara tajmat här! 😉

P1060565

Det här inlägget postades i Mina hundar!, natur och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Snöig god Jul! :)

  1. Ninna skriver:

    Vackert med det vita!!!! Här är det grått och blåsigt, har regnat, kommer kanske mer.
    Men regn eller snö: Jag önskar Dig en riktigt God Jul!!!! 😀

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Ja, snön var kortvarig även här, det spöregnade redan dagen efter. Så det var bara snö en dag här, men precis så man fick lite julkänsla. Hoppas du haft en fin jul! 🙂

      Gilla

      • Ninna skriver:

        Tja. Bortsett från att jag blev liggande i soffan med huvudvärk och illamående och lite feber så var den okej. Mycket vila i alla fall och minus 1,1 kg. ;). Och DET var ju bra! 😀

        Gilla

      • bibbipson skriver:

        Men huvva då, vilken otur du hade! Det var inte en trevlig jul du fick! Hoppas det gick över fort, och att du mår bättre nu. Krya på dig! 🙂

        Gilla

      • Ninna skriver:

        Jo det kunde varit betydligt värre. Och det fick mig att bestämma mig för att skärpa till mig rejält med vad och hur jag äter. Har inte mått bra på länge och det är jag urless på.

        Gilla

  2. Jag skriver:

    Oh, avundsjuk gör du mig! Skicka lite snö! En riktigt god och fridfull jul till dig!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Ja, snön var inte länge här heller. Dagen efter var det regn och blött. Men den snön som kom var precis så vi fick lite julstämning. Önskar dig också en god jul. 🙂

      Gilla

  3. bibbishantverk skriver:

    Tack snälla du för de vackra snökorten. Det är det enda snö jag fått under julen. Här har det mest regnat och blåst. Hoppas du har en härlig julafton.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Snön som kom var kortvarig, redan dagen efter var det regn och blött. Men som sagt lagom med snö så vi fick lite julstämning och ett julkort med hundarna. Hoppas du haft en fin julhelg! 🙂

      Gilla

  4. Pia Carlsson skriver:

    Önskar att vi fick lite snö oxå! Ha en riktigt bra fortsättning på julen!

    Gilla

  5. Louise skriver:

    Där ser man! Alla har inte haft det lika naket som vi alltså … 🙂
    Vi hade någon vecka rejäl vinter i början på december, men sedan har det varit milt och ”grönt” …
    Vilka fina hundar du har … 🙂 Ser ut som fotomodeller 😀

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, jag försökte fixa till dom lite innan jag fotade dem. Nybadade var de inte då. Men man måste ju passa på att fota precis när snön kommer. Idag är det då andra eller tredje dagen det snöar sen jul! Och jag bor ganska långt upp i landet! Lite ovant är det, vi brukar ha djupsnö nu! :/

      Gilla

Kommentera

