”Nattifnatt!”

”Nattifnatt!” Kan man verkligen anse att jag har haft. Har suttit uppe sent in på småtimmarna och sytt armband, cirka 10 stycken har det blivit. Men det är ju så himla kul!:P
Här är de flesta av dem tillsammans. 🙂
P1060737
Detta har jag gjort till min dotter, dubbelt armband i lila, svarta, vita och fasetterade glaspärlor.
P1060742
Detta har jag suttit och gjort med pysselkompis som designat. Nästan identiskt med det nedanför men med en svart ”knapp”. Kan säga att vi hade småkul med att bestämma vilka pärlor vi skulle ha, pysselkompis fick som hon ville för det mesta, ganska pilligt men det blev väldigt bra. Väldigt harmoniska färger. Så hon skall få det när hon kommer förbi. Hon skulle upp och jobba dagen därpå, så jag knöp ihop sista trådarna på kvällen sen.

P1060748
Detta, nästan likadana, med ganska små pärlor och med vit ”knapp”, har sonens flickevän fått.
P1060725
Det här är en beställning jag fick, väldigt roligt att göra. Har blandat lite bruna, lila, grå, vita och svarta pärlor. ”Knappen” har jag fyndat i en pärllåda för barn, som jag hittade på Biltema. 😉
P1060726
Detta armband gäckade mig, såg ut som det var blå pärlor i ett lampsken, och i ett annat blev pärlorna lila! Så jag har ändrat ”knappen” till en annan nu.
P1060732
Dessa är garanterat lila i färgen, om än lite mörkare typ ljung. Och hittade i mina gömmor små glaspärlor som matchade exakt, till att ha längst ut på ”tåtarna”.
P1060731
På detta i ljusblå pärlor syns det att jag har sytt på dubbla pärlor på vissa ställen, måste få skryta, tycker det blev jättefint! 😛
P1060736
Ljusblått, med ”vanliga” runda pärlor. Lite tjockare lädertråd.
P1060734
Och klassiskt svarta och vita vaxpärlor. Lite tjockare lädertråd.
P1060733
Lite färggrannare armband, med glaspärlor, kommer inte ihåg om jag lagt in detta så det får komma med nu i alla fall.;)
P1060730
Och detta till sist, fick min systerdotter. Det är med brunt läderband och med ”knapp” av halvädelsten. Då känns den lite ”lyxigare”!
P1060728
Ja, tror jag fick med alla wraparmband jag gjort nu. Men var bara lugn, jag kommer att sitta uppe och nattsudda fler kvällar/nätter så jag kommer att ”terrorisera” er med fler alster så småningom. För detta var väldigt kuligt att göra! 😀

Det här inlägget postades i Smycken och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till ”Nattifnatt!”

  1. Ninna skriver:

    Jättefina! Det på den sista biten hade jag gärna velat ha.

    Gilla

  2. bibbishantverk skriver:

    Men dra på trissor så mycket snyggt.
    ALLA var lika fina tycker jag.

    Gilla

Kommentera

