Nytt armband!

Jaha, nu har jag suttit uppe och nattsuddat igen! Blev ett nytt armband, så kallat vävt och wrappat i ett! Lindade in alla trådar inkl. sytråden i läderknuten. Sen ”vävde” och ”sydde” jag den direkt mellan lädersnörena!
En aning ”pilligt” var det, om jag skall vara riktigt ärlig! Får nog utveckla denna idé också, får fundera lite till! Men den var ändå himla rolig att göra.
Ett sånt armband jag själv hade velat ha när jag var sisådär 15 år och satt och vävde sådana där band som alla gjorde på den tiden. Bara att vi inte visste hur vi skulle montera dem sen. Blev bara en inte alltför tjusig ”knut”!
Detta armband skall jag nog använda själv, jag har ju som sagt längtat efter ett sådant armband i några år! 😉
P1060820
Någon som ser att jag ”sydde”/”vävde” in ett litet kors i pärlbandet! 🙂
P1060822
Ha en fortsatt trevlig dag! Och hoppas att ni har bättre väder än här, gråmulet, plusgrader, takdropp och väldigt tråkigt!

Det här inlägget postades i Smycken och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Nytt armband!

  1. Mariadottir skriver:

    Vilket läckert armband och vilket jobb 🙂

    Gilla

  2. Ninna skriver:

    Så fint det är! 😀

    Gilla

  3. Bibbi skriver:

    Vad snyggt det blev. Kul med korset också. Men sitt inte uppe för länge i natt också. Man måste ju sova ibland,. 😉

    Gilla

  4. Så fina armband. Du är händig och fantasifull du 🙂

    Gilla

  5. Anna skriver:

    Snyggt!
    Måste jag säga.

    Gilla

  6. Pia Carlsson skriver:

    Jättefint 🙂 Du är så duktig!! Det verkar vara väldigt pilligt, men såå himla snyggt 🙂
    Ha det gott

    Gilla

Kommentera

