Smörgåstårta och Akvarellkurs! :)

Pust! Fixat smörgåstårta till Svärmors födelsedag idag. Vi ska dit lite senare och fira henne. Men måste erkänna att det är en hel del ”pyssel” innan den är klar. Men så här blev den! 🙂

P1060875
P1060877
Och så har jag börjat akvarellkurs igen, himla kuligt! Här är några akvareller som de andra har gjort. Mina låg på ett annat bord och glömde fota de. Hoppas de tycker det är okey att jag lägger ut en bild. 🙂
1724022_667471359979560_2053372308_n[1]

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Smörgåstårta och Akvarellkurs! :)

  1. Ninna skriver:

    Oj! Vilka tårtor det där!!!!
    Men för mig hade det varit lika mycket skådebröd som akvarellerna.
    Föredrar akvarellerna. Om inte annat så räcker de bra mycket längre än tårtorna.
    Så vitt jag kan se från bilderna, är de väldigt vackra.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Ja, fast det var ”bara” en tårta. Jo, mina akvarellkompisar är himla duktiga. Lite dålig bild blev det, men det var en övning. Och vet inte riktigt hur det är att lägga ut andras målningar så där, så kanske bra det blev lite dåligt. Mina målningar kom inte med på denna bild. Kommer fler akvareller senare. 🙂

      Gilla

  2. Pia Carlsson skriver:

    Gud vilken fin tårta!! 🙂 Blir väldigt sugen eftersom jag älskar smörgåstårta 😉 Hoppas svärmor blev glad!

    Gilla

  3. I mitt huvud skriver:

    Oj, vilken tårta!! Är de bara i närheten av att vara lika god som snygg så räcker det bra!
    Och jättefina akvareller!!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Åh tack! Ja, smörgåstårtan fick godkänt, tack och lov. Och den gick åt hela den. Roligt att du tycker om mina akvareller också. Och tack för att du besökte min sida. 🙂

      Gilla

  4. mariayarri skriver:

    Oj vilken häftig smörgås tårta ! … Nu blev jag hungrig …
    Kul med alvarellmålning … Fuskade lite med det för många år sedan … // Maria 🙂

    Gilla

  5. bibbishantverk skriver:

    Jösses vilken kanonfin smörgåstårta. Jag älskar smörgåstårta. Så snyggt och konstnärligt gjord.
    *håller fram min tomma tallrik och vill också ha en bit*

    Gilla

  6. Jag skriver:

    Du är kreativ på många sätt! Så snygg tårta!

    Gilla

  7. Louise skriver:

    Nä-ä … vilken fantastisk tårta! Guuuuuuuuuud så duktig du är! Det där är ju ett jättepill med …
    Hoppas att svärmor uppskattade arbetet, och att det inte bara såg gott ut … hehe
    Akvarellkurs skulle jag också vilja gå. Mest för att få inspiration och idéer … 😉

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Haha, ja jag kan säga att den dög och gick åt. Och svärmor uppskattade den, då slapp hon baka. Hon är 86 år så det vill hon helst slippa nu.
      Jo, det är roligt med akvarell, vi är ett gäng som gått för samma ledare i flera år och har himla roligt ihop. Alla verkar ju måla olika, så man får ideér av andra hela tiden. 🙂

      Gilla

Kommentera

