Några fler armband!

Har knåpat på med en del band på sista tiden, dessa är de nyaste! De är ”vävda” och wrappade så att säga allt i ett. Tre olika tjocklekar på lädertrådarna är det här. En i svart/glas och två i ljung/glaspärlor.
P1060893

Och så kom pysselkompis förbi och gjorde klart detta fina ”påskiga” wraparmband”! Gjort i vaxad bomullstråd.  Kolla in den ”hysteriska” knappen! Helläckert! 🙂

P1060902

Och detta är egentligen ett band jag redan gjort tidigare, bara det att det gick av. Så jag ”wrappade” om det och la till ett varv, så detta är mitt första armband med tre varv. Det är sonens flickeväns armband som jag tidigare gjorde till henne, och hon blev ännu nöjdare nu! Där ser man! 😉

P1060890

Det här inlägget postades i Smycken och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Några fler armband!

  1. Pia Carlsson skriver:

    Gud vad duktig du är 🙂 Dom är jättefina!

    Gilla

  2. bibbishantverk skriver:

    Du är så himla duktig med att göra armband. Jag skulle så gärna vilja lära mig. Du får åka runt och ha kurser tycker jag *S*.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Men just nu måste jag koncentrera mig på akvarellen ett tag till. Nja, känner mig nog inte så där jätteduktig att börja med kurser. Men jag och pysselkompis fortsätter att pyssla hemma hos mig.
      Men sen finns ju mängder av mönster ute på YouTube, där hittar du nog något du kan göra kanske! 🙂

      Gilla

  3. Håller med, de är jättefina, men hur har du lärt dig. Genom böcker, kurs eller på datorn?

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! De där wraparmbanden har jag hittat på nätet, om man söker på wraparmband eller wrapbracelet så hittar man massor på YouTube tex.
      Det vävda/wrappade har jag listat ut lite själv, en del väver först med pärlorna och syr på sen. Men jag har vävt o wrappat och sytt i ett. Man knyter ihop alla trådar först i knuten, så att säga. Låter lite knasigt, men som sagt så finns det massor av instruktioner på nätet. 🙂

      Gilla

Kommentera

