”Skogsmulletur!”

En tur med hundarna i skogen häromdagen, upptäckte jag denna fina lava som hängde så läckert från grenarna! Nästan som ”tomteskägg”!  Normalt sett brukar jag bara gå förbi, men idag stannade jag och fotade lite. Den här bilden är tagen med mobilen, de två andra är tagna med min digitalkamera.
1920332_667883096605053_2100227936_n[1]
Tomteskägg på en pinne! I min egen lilla ”trollskog”! 😉
P1060886
Och denna gren var så vacker! Väldigt bra akvarellinspiration att gå i skogen och titta på naturen. 🙂
P1060884
Ska plocka fram mina akvarellfärger, för imorgon är det kurs igen!
Och idag har vi faktiskt sol här! Härligt! Ha en skön helg! 🙂

Det här inlägget postades i Naturfoton! och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till ”Skogsmulletur!”

  1. Pia Carlsson skriver:

    Vi har oxå haft sol här idag, såå härligt 🙂
    Jättefina bilder du tagit! Blir nog bra inspiration till att måla.
    Ha det gott!

    Gilla

  2. suttecity skriver:

    Men oj vilka moss/lavautväxter det var på dessa träd! Småtussar har jag sett på några björkar häromkring men det här var ju häftigt måste jag säga! Snyggt fångat!

    Funderat på att börja måla med akvarell, är på tok för otålig att vänta på att oljan skall torka 🙂 samt då att jag tror att det är en svår teknik att måla med akvarell så det vore roligt att lära sig. Farmor var över 70 år när hon var på en utställning med Imants Sinka och sade då högt till farfar att det här borde väl inte vara så svårt att lära sig. Sagt och gjort, farfar fixade målardukar och ramar och nu kan jag säga att vi har en hel drös med tavlor i olika format. Hon var jätteduktig. Lite har man väl pillat med penseln men ja, självlärd får man väl säga. Gillar att lära mig nya tekniker så vi får se om och när det blir. Det är ju några år kvar tills man blir 70+ 🙂

    Ha en fortsatt fin helg! //Kram

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, det var lite häftigt! Klart du ska måla akvarell, om till och med farmor målade och började som 70-åring (!!!??!!?) så kan du också. Det är himla härligt. Ska precis iväg nu, har packat akvarellväskorna. Ska bli så himla kuligt! 🙂

      Gilla

  3. lenaericsson skriver:

    ja det var maffiga lavar!

    Gilla

  4. Jag skriver:

    Så vackert! Roligt att du kan inspireras av dem i dina målningar!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, jag hoppas det blir något av detta lite senare.
      Idag är det akvarellkurs igen, har packat akvarellväskorna. Så nu sitter jag i startgroparna, ska strax fara. Kul! 🙂

      Gilla

  5. Oj, vad vackert. Ja det var trollskt 🙂

    Gilla

  6. Ninna skriver:

    Vad är det för sorts lav, vet du det? Jag känner nog bara till renlav, namnet i alla fall, men har inte en susning om i fall man kan hitta det var som helst i Sverige, eller om det är en norrländsk växt.
    Ha en bra dag! Det är en övervägande blå himmel här i alla fall, och 7,5 grader varmt. Resten får bli en överraskning.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Har inte en aning vad den laven heter. Vet bara att jag sett den i skogen sen jag var barn. Har aldrig reflekterat över om den har något namn utöver lav!;)
      Ja, här har vi lite småmulet och solen försöker att visa sig bakom en disig himmel. Just nu är dock himlen alldeles gul. Borde egentligen ut med kameran! Vi har cirka 4 grader här där jag bor idag. 🙂

      Gilla

  7. bibbishantverk skriver:

    Jösses vilka vackra bilder. Den översta var helt suverän. Helt fantastisk. Vilken underbar natur du lever i. Och det bästa av allt är att du ser det vackra, fotar det och delar med dig till oss. Det är vi tacksamma för.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Men tycker inte själv att de blir så där fotografiskt perfekta bilder. Men, men, ni får ta det som det är. För jag kommer nog fortsätta att fota på mina promenader, så det är roligt om fler än jag tycker om bilderna. 😀

      Gilla

Kommentera

