Promenad i skymningen!

Tog en liten promenad med hundarna i skymningen ikväll. Tänkte först ta lite kort på solnedgången, men den hann försvinna innan vi kom ned till vattnet! Jaja, tog lite bilder på lite isblock och isiga stenar istället.:)

Blev inte världens bästa skärpa, men ni ser kanske ändå hur det ser ut!
Här har stenarna liksom fått en krage av is! Ganska fint!
P1060910
Och av blåsten som varit, har isblocken liksom blåst upp på stenarna.
P1060911
Stora isblock vid kanten av vattnet, men ganska fint!
P1060907
Och här lite längre ifrån, ser lite mäktigt ut faktiskt! 🙂
P1060908

Fotade denna ”ticka”, med mobilen, medan det fortfarande var lite ljusare ute. Kan lugnt säga att jag aldrig sett en sån stor ticka, den var cirka 30cm ”bred”, så att säga!

1959845_674237435969619_1132006168_n[1]

Och till min stora glädje när jag kom hem, hade gubben gjort middag! Sen tog  jag en STOR thekopp, för jag höll på att ”frysa ihjäl” på denna promenaden. Vi är ju vana vid vårvärme nu! 😉 Vi hade cira 4 minusgrader ikväll, hurv!

Och jo, jag såg två helt stelfrusna stackars tussilago! Men de såg så eländiga ut, så jag ville inte fota dem!

Hundarna hade i alla fall roligt, och frys inte ett dugg! Och jo, jag hade hundgodiset med idag! 😉

1939985_674252729301423_729399266_n[1]

Det här inlägget postades i Naturfoton! och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Promenad i skymningen!

  1. Jag skriver:

    Väldigt väldigt vackra bilder! Jag blir avundsjuk! Jag har haft för få tillfällen att fota is i vinter.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! 😀 Men skärpan var inte den bästa på en del av dem. Ja, vatten och is är alltid vackert! Men du kanske får fler tillfällen att fota, för vintern verkar ha återkommit nu! 😉

      Gilla

  2. Fina bilder på stenarna med isen. Svampen med is på gillade jag också. Bra att dina fina hundar fick godis på fototuren.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, det var lite häftigt med stenarna där.
      Ja, man klarar inte av att se de sorgsna blickarna mer än nån enstaka gång, när man glömt godiset! 😉 Man lär sig fort, så det är med nu i fickan. 🙂

      Gilla

  3. bibbishantverk skriver:

    Naturen är oerhört häftig. Det känns ”stort”.
    Tur för dig att du inte glömde gottiset igen *S*.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Ja, naturen är nog mitt ”syre” tror jag. Jag bara måste ut fota och vara i naturen. Sen mår man bättre när man tagit en promenad i skogen.
      Nej, nu glömmer jag inte hundgodiset. Inte kul att se de sorgsna ögonen, och så är godiset hemma! Man känner sig som en skurk! 😉

      Gilla

  4. mariayarri skriver:

    Gillar verkligen dina bilder … Särskilt den med den isiga svampen … Och naturligtvis dina vackra vovvar ! … // Maria 🙂

    Gilla

Kommentera

