Lite is kvar!

Med risk för upprepning tog jag och gubben en tur till samma ställe som i de två föregående inläggen. Och med var kameran och hundarna så klart. Det är lite is kvar ännu, men solen lyste klart igår. Väldigt skönt! Lägg märke till ”röken” av ett flygplan i mitten av bilden. 🙂
P1060967
Ja, alen håller på att blomma ut, tack och lov för alla stackars allergiker.
P1060973
Så lugnt och stilla var det idag, vattnet var nästan alldeles blankt.
P1060970
Något enstaka isflak fanns kvar, detta på stenarna såg lite småtufft ut!
P1060978
På vissa ställen har isen smält helt, men på en del ställen är det kvar. Väldigt olika.
P1060981
Så stilla i vattnet, och ett och annat isflak gled sakta förbi.

P1060961
P1060959
Väldigt rofyllt var det, och väldigt vackert!
P1060983
Och hundarna hoppade upp på godisstenen, och fick lite godis. Klart jag inte hade glömt! 😉
P1060984
Skönt att svalka tassarna på snön som låg kvar här, efter att ha ”rejsat” runt och busat! Och så fick vi se årets första fjäril, tror det var en nässelfjäril. Men den försvann fort så hann inte fota den. Och nu har både tussilago och krokus börjat blomma här. Härligt! 🙂
P1060962

Det här inlägget postades i Mina hundar!, Naturfoton! och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Lite is kvar!

  1. Fina bilder! Kul att ni börjat få vår nu. Den första bilden med flygets kondensstrimma är riktigt bra tycker jag. Lite speciellt för det ser ut som en rökpelare. Kondensstrimmor är man ju mest van vid att se horisontalt. Den bilden blir ju extra spännande eftersom man först inte ser vad det är utan får tänka efter lite. Ha det bra 🙂

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, lite speciellt blev det! Och när jag tog bilden tänkte jag inte alls på att den ens var där, skulle bara fota lite is!
      Ja så skönt att det börjar bli lite varmare och vårligt nu. 🙂

      Gilla

  2. Ninna skriver:

    Riktigt vackert med solen som gnistrar i det vita!

    Gilla

  3. bibbishantverk skriver:

    Så fantastiskt vackert du har det hos dig.
    Tur för dig matte att du kom ihåg gottiset också.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Ja, nu njuter vi i fulla drag här. Lite kallt fortfarande men det går att vara ute utan att ”frysa ihjäl” numera.
      Ja, godiset törs jag inte glömma fler gånger! 😉

      Gilla

  4. Louise skriver:

    Så fina bilder du fick. Väldigt stämningsfulla. Visst är det vackert med solen som speglar sig i stilla vatten. Underbart …
    Här var det länge sedan vi såg någon is. Det skiljer sig från norr till söder i vårt avlånga land … 🙂
    Önskar dig fortsatt trevlig helg … 🙂

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, det var så lugnt och stilla den dagen. Jag gillar att fota solen mot vattnet, och hoppas bara att det ska bli någon bra bild. Men lite småmysiga blev de. Ja, det är lite roligt att se hur mycket det skiljer i klimatet i Sverige.
      Önskar dig också en trevlig söndag. 🙂

      Gilla

  5. Jag skriver:

    Jättefina isbilder igen! Solglittret mot det vita är så vackert, jag älskar det!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, det var en skönt tur den dagen. Jag tar nog alldeles för mycket bilder när jag är ute, men då kanske det blir någon som blir bra. 😉
      Ja, is och snö och vatten är så fint ihop! 🙂

      Gilla

Kommentera

