Strandfynd!

Jag var och fotade lite strandfynd på senaste hundpromenaden. Blev en hel del. Det blåste lite mer idag, och solen ville inte riktigt visa sig. Ganska kyligt väder idag.
Lite isflak har vi kvar!
P1060989
Vacker sten! Men visst var den lite speciell? Det som blänker är svart blank sten, i övrigt var den rosa. Och så lite fin mossa på! 😉
P1060997
Hjärtsten som gubben upptäckte. Han tyckte det var ett stenåldershjärta! Vem vet! 😉
P1060992
Många fina pinnar flyter iland, slipade av vatten och is. Man kan hitta massor av vackra pinnar att ha i trädgården till exempel.

P1060991
Tyckte denna såg ut som nån slags konstig fisk, visst har den väl ett öga?

P1060999
Där nere vid vattnet syns ytterligare en fint slipad pinne, jag skulle kunna släpa hem hur mycket som helst! Tur gubben hindrar mig ibland! 😉

P1060994
Lite mer strandfynd, en rostig gammal kedja.
P1060993
Och dessa var nog de roligaste strandfyndet. Så små och eländeliga tussilago, men de är på gång! 😀
P1060996

Det här inlägget postades i natur, Naturfoton! och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Strandfynd!

  1. Fina bilder 🙂 Tänk vad naturen kan väcka fantasi !! Den finaste konsten att betrakta är naturen. För visst är det underbart. Kul att fånga den på bild.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, jag ser ju allt möjligt och omöjligt ”konstigt” i naturen, så jag kommer nog fortsätta att ta lite ”konstiga” bilder. Det är skönt att vara ute i naturen. 🙂

      Gilla

  2. Jag skriver:

    Vad härligt med strandfynd! Hjärtstenen var lite extra fin. Kedjan skulle jag nog ha släpat med mig hem om en inte satt fast. Och visst har fiskträbiten ett öga!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Jag älskar standfynd! Kan gå hur länge som helst och titta på stenar, pinnar och andra trevliga saker, och hjärtstenar ser jag ofta.
      Kedjan satt nog rejält fast tror jag, men den gick ju att fota i alla fall. Roligt att du också såg ögat! 🙂

      Gilla

  3. bibbishantverk skriver:

    Jag blir avis på all drivved. Det går ju att göra jättemycket konst av det.
    Grattis till tussilagona. Man blir jätteglad när man hittar de första.

    Gilla

Kommentera

