Lite nya armband!

Jag och pysselkompis har pysslat lite. Tre nya armband blev det! Det gröna längst upp gjorde vi klart. I gröna nyanser och dubbelt,  det ska pysselkompis syster få. Det med läderremmen är ett litet experiment, men jag tycker det blev väldigt fint! En pärla med metallpärlor på sidorna! Och det sista till höger är jag som gjort. Lite större pärlor den här gången, men med fyra läderremmar i. Det är nog mer ett wraparmband än vävt. I lila och silverline glaspärlor.
P1070047
Härligt gröna nyanser i detta dubbla armband, hoppas syster blir glad!
P1070045
Detta är nog mer ett ”riktigt” wraparmband! Men gjort ganska lika de andra banden jag gjort tidigare, bara något större glaspärlor. Sytt med fyra läderband, och som knapp har jag knutit ihop trådarna till en knut.
P1070040
Väldigt enkelt armband. Bred läderrem med bara tre pärlor på, det räckte så gott. Annars blir det för tungt, och den breda läderremmen är så dekorativ i sig. Pysselkompis idé så klart! Mysigt hade vi, och fler armband blir det nog snart! 🙂
P1070037

Det här inlägget postades i Smycken och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Lite nya armband!

  1. Ninna skriver:

    Å så fina de är. Vad skicklig du är!!!!
    Det där gröna är nåt jag skulle kunna ha! Och betänk då att jag aldrig har smycken på mig!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Det gröna var det pysselkompis som designade, men jag ”sydde”. Vad roligt att du kan tänka dig att ha det. Då kanske det blev riktigt bra då! Måste erkänna att jag är dålig själv att ha smycken, bara örhängen när jag far bort, och så en guldkedja som får hänga med. Ibland sätter jag dock på mig ett egenhändigt gjort halsband! 🙂

      Gilla

  2. bibbishantverk skriver:

    Ursnygga. Ni är verkligen duktiga. Gör många för ni kommer att sälja slut på dessa snyggingar på direkten.

    Gilla

  3. Bibbi skriver:

    Det där gröna fast i klarblått skulle jag vilja ha. Tycker du är så jäkla duktig på det här. Imponerad!

    Gilla

Kommentera

