Äntligen!

Äntligen har det börjat blomma hos oss också! En till underbart solig dag har vi haft idag. Dessa underbara krokusar har blommat ett tag nu.
P1070128
Scilla tror jag denna blomma heter, har precis slagit ut. Så söta!
P1070127
Mini-påskliljor, eller tete a tete.(Säkerligen felstavat!) Så fina! Det är en blomma jag köpte förra året till påsk, och som jag sen planterade i rabatten och nu har den kommit upp!
P1070131
Och så har jag haft födelsedag och fick bland annat denna fina blomma av min dotter. Panséer tål ju lite kyla, så den är nog den enda blomma jag törs ha ute nu.
P1070135
Och så har det blivit ett par armband i rosa nyanser. Detta är en beställning jag fick. Skulle vara riktigt babyrosa.P1070144
Och detta i ljust lila, det lila syns nästan inte alls på detta armband. Men den får duga! Och cement-rosen som den ligger på fick jag också, jättesöt!
P1070142

Det här inlägget postades i blommor, Smycken och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Äntligen!

  1. Blåst af Kuling skriver:

    Vackra blommor och helt underbara armband.
    Jag fick mitt idag från dig. Det är så himla vackert, och jag är så glad över det.
    Tack! 😉

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tackar! Jättekul att du tycker om det. Jag kan liksom inte sluta göra dessa armband, så nu blir det flera. Tack för att du ville köpa ett armband av mig, det är så kul när det blir uppskattat det man gör! 🙂

      Gilla

  2. ✫ Fru Eriksson skriver:

    Kikar in från Blåst af Kulings blogg 🙂
    Waoo så fantastiskt vackra foto på blommor & ljuvliga armband ♡ …

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack så mycket! Och ja för att du kikade in på min blogg, du är så välkommen fler gånger. Ska kolla in din blogg också. Ja, armbanden blir bara fler och fler, går inte att sluta med dessa! 😉

      Gilla

  3. Bibbi skriver:

    Visst är det härligt när blommorna börjar sticka upp. Fina bilder!
    Jag fick armbandet i dag och det är superfint. Jättetack för att du ville göra ett åt mig.
    Kramar

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, vi har ju fått vänta så länge tills blommorna kommer, bara fått kika på bilder från södra Sverige där det blommat länge. Så då blir man så jätteglad när det äntligen börjar hända saker här.
      Jättekul att du blev nöjd med armbandet, och blir det några problem, eller om något skulle hända så hör av dig. Tusen tack igen för att du ville köpa ett armband av mig, så roligt att fler uppskattar det man gör. Tusen tack! 🙂

      Gilla

  4. Louise skriver:

    Grattis i efterskott … 🙂
    Alla bilder är jättefina, men blir alltid extra glad över dina armband. Såååå fina … 🙂
    Kram

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tackar tackar! Ja, nu har det kommit så många fina blommor! Vi har ju fått vänta så länge på blommorna, bara tittat på bilder från södra Sverige där det blommat länge nu.
      Ja, bara roligt att fler tycker om mina armband, dessa kan jag nog inte sluta att göra nu, blir bara fler och fler och fler och….
      🙂

      Gilla

  5. Fina blombilder men jag är inte så säker på att det är skilla. Skilla är ju blå. Dina armband är så fina . Det jag köpte av dig kom idag och jag är helt förälskad i det. Det är sååå fint 🙂

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, det kan vara något annat, jag har blå scilla också. Får kolla upp den lite.
      Jätteroligt att du tyckte om armbandet! 🙂 Men som sagt blir det problem så hör av dig om det skulle hända något. Det är ofta det går att laga smycken också.
      Tusen tack igen för att du ville köpa ett armband av mig! Jätteroligt! Tack! 🙂

      Gilla

  6. bibbishantverk skriver:

    Jag som är barnsligt förtjust i rosa blev eld och lågor över det fina armbandet. Du är kanonduktig.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, jag har en kompis som älskar rosa, men hon har nog inte sett den bilden, tur det för jag råkar ha slut på rosa pärlor just nu, annars hade hon nog velat ha ett sånt. Men ska införskaffa mer rosa pärlor. 😉

      Gilla

Kommentera

