Penséer!

Penséer är ju för underbart vackra! Kunde inte låta bli att fota lite när jag satt på altanen och lapade lite sol. Nu har den rosa slagit ut också. 🙂
P1070153
Räknar med många blommor så småningom. Så majestätiska på nåt sätt.
P1070154
Denna med småsmå blommor fick jag av min syster, bara två-tre centimeter stora blommor, men väldigt vackra! 🙂
P1070150
P1070149

Ja, här lyckades jag få med mitt bedrövligt fula pannunderlägg till höger, men det syns vilken slags blomma det är här. Denna kanske är någon slags viol! Den skulle visst fröså sig och bli fler blommor av sig själv. Ska ställa den nära rabatten så alla frön hamnar där. 🙂
P1070146

Det här inlägget postades i blommor och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Penséer!

  1. Jag skriver:

    För första gången på många många år hoppar jag över penséerna. Det fanns helt enkelt inte så mycket kvar när jag skulle handla, och den färgen jag hade bestämt mig för var totalt slut. Gick direkt på stjärnöga i krukorna i stället, men nog känns det konstigt, gillar verkligen penséernas skönhet.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Åh, ja det var synd! Men har man bestämt sig för en sort så är det liksom inte så lätt att bara ta en annan färg. Men de är majestätiskt vackra de flesta, i alla fall om man tittar väldigt nära! 😉

      Gilla

  2. Ninna skriver:

    Men tänk som det blommar!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Ja, så här tidigt har jag aldrig förut haft blommor ute på altanen. Brukar alltid vänta till i början av juni cirka. Men inga andra blommor än penséer ställs ut ännu. 😉

      Gilla

      • Ninna skriver:

        Det kommer tydligen att bli lite svalare igen framåt helgen. Klart.se visade t.o.m nollgradigt ett par nätter. Så än är inte sommaren säkrad. Men det är skönt nog ändå, och egentligen bra om det inte blir sommartemperaturer redan nu.

        Gilla

      • bibbipson skriver:

        Oj då, ja här är det frost eller nära varje natt ännu. Men det har du rätt i att det gärna får dröja lite. Annars blir det så att ALLT kommer upp samtidigt i trädgården, blir så stressigt då! 😉

        Gilla

      • Ninna skriver:

        Ja inte är det särskilt varmt på morgnarna inte. Och inte egentligen i skuggan mitt på dan heller. Jo i helgen var det nog så, men sen i går har det blivit lite friskare i vinden. För varmt att sitta i solen och för kallt att sitta i skuggan! Men gott!

        Gilla

      • bibbipson skriver:

        Ja, det är skönt ute nu ändå, och snöfritt nu även här! 😉

        Gilla

      • Ninna skriver:

        Ja det är det verkligen!

        Gilla

  3. Blåst af Kuling skriver:

    Så vackra penséer och härliga färger! 😉

    Gilla

  4. bibbishantverk skriver:

    Penseer är fantastiskt fina. Det finns så många olika färger och teckningar. Det är häftigt.

    Gilla

  5. mariayarri skriver:

    Penséer är på nåt vis symbolen för när det är dags att ute plantera hos mig … Tyvärr har sjukdomar satt käppar i hjulet för mig när det gäller planterandet i år …
    Hann iaf ner med Dahlia knölarna i jorden innan febern fullständigt knockade mig … // Maria 🙂

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Åh Dahlior är så otroligt vackra, men kommer aldrig ihåg att sätta sådana knölar. Tur du hann få ner dem innan du blev sjuk.
      Penséer är väldigt vackra, men egentligen är det för tidigt med dem också så här långt norrut. Men mina står under tak så tror de klarar sig än så länge. Tittar på de varje dag och då känns det lite ”somrigt”! 🙂

      Gilla

Kommentera

