En liten tur och lite ”järnskrot”!

En skön tur med hundarna häromdagen, det var den dagen det haglade, regnade och snöade samma dag. 5/5. Det blåste och var kallt men jag tänkte att jag far i alla fall, och när jag kommer dit strålar solen och det är varmt och skönt och vindstilla helt plötsligt! Och helt ensam fick jag vara en lång stund, det var ingen som var så galen som hade tagit sig dit då.  Härligt! 🙂
10290650_702163153177047_4194354225455695445_n[1]
Här kommer det knoppar!
10306482_702163083177054_4600713413063988996_n[1]

Nästan spegelblankt var det i vattnet, solen och molnen speglade sig i vattnet!
10277716_702163263177036_3705082920509158143_n[1]
Och så hittade jag då detta lilla föremål. Mått 17×5,5cm. Någon som vet vad det är eller har använts till? Ser ut som en stor säkerhetsnål. Det fick förståss följa med hem! 😉
10173765_702163216510374_4133486393354260784_n[1]
Och hundarna sprang som galningar, fick ingen bra bild på ligisterna! 😉 En härlig dag, laddade batterierna för flera dagar framåt. Behövs en sån tråkig regnig dag som idag! 😉
1797541_702163309843698_8138539420816157873_n[1]

Det här inlägget postades i Naturfoton! och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till En liten tur och lite ”järnskrot”!

  1. Jag skriver:

    Vilka vackra bilder på knoppar! Tvåan är bara så hänförande, det är en blomknopp med yllekofta på! Järngrejen blir snygg i en rabatt, vet inte vad det kan vara. Vilken tur att du tog dit ut, det måste ha varit en underbar stund där vid vattnet.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, yllekofta ser det ju ut som att den har! Häftigt! Tänkte jag inte på, bara undrade vad det var, men det kan vara rönn kanske. Vad jag ska göra av den där järngrejen vette sjutton, måste ju hitta nån slags funktion åt den. Ja, det var alldeles underbart härligt där vid vattnet den dagen. 🙂

      Gilla

  2. Bibbi skriver:

    Åh, vad härligt det såg ut och jättefina bilder. ”Säkerhetsnålen” kanske har något med båtliv att göra. Vet inte eftersom jag inte är båtmänniska.
    Ha en skön helg!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, det var så underbart härligt där vid vattnet den dagen. Ja det kan vara nån båtgrej, det är ju flera båtar som passerar där. Jag är inte heller nån båtmänniska. Min karl visste inte heller vad det var.
      Önskar dig också en skön helg! 🙂

      Gilla

  3. bibbishantverk skriver:

    Som vanligt fantastiska bilder. Tur att du struntade i vädret och bara gav dig ut. Det lönade sig ju.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, jag klädde mig varmt och höll sen på att svettas bort när jag gick där i den varma solen! Men det var det värt! Jättehärligt, och så har man kvar bilderna på hur det var där då. Och roligt att du tyckte om bilderna också! 🙂

      Gilla

  4. lenaericsson skriver:

    Vilken fin bild! Måste varit skönt att vara där.

    Gilla

  5. Pia Carlsson skriver:

    Härliga bilder! Vilken tur att du gav dig iväg 😀

    Gilla

  6. Fina bilder. De flesta blir bäst när man minst anar det, så tur du gav dig ut trots dåligt väder. Själv är jag väldigt dålig på det.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Jätteskönt var det denna dagen. Alldeles för varmt klädd var jag, men det gjorde inte så mycket just då. Det var så fint och härligt ute då. 🙂

      Gilla

  7. Blåst af Kuling skriver:

    Underbara bilder! Vilken tur att du begav dig ut. Vad den där ”säkerhetsnålen” är för någonting har jag ingen aning om. Men häftig är den i alla fall. Lägg ut en bild på Facebook och fråga dina vänner där om de vet vad det är för något. 😉

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, det fick jag inte ångra att jag begav mig ut.
      Jo, jag la ut den på FB också, men ingen som riktigt visste där heller. Det sista förslaget var från min son som tyckte det kunde användas att ”hänga” upp de fiskarna man fått i gälarna, och sen i ”säkerhetsnålen!” Vem vet! 😉

      Gilla

  8. Louise skriver:

    Jag var inne här och läste detta för flera dagar sedan. Trodde att jag hade kommenterat, men det verkar inte som det. Tyckte att bilderna var så härliga och den där saken som du httade var ju spännande. Undrar vad det är för något?

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Ja, det var en härlig dag! Tyckte jag också att du hade varit inne där tidigare. Konstigt, ska kolla inläggen.
      Ja, visst hade man velat veta vad det var för en sak, vilken funktion den har. Misstänker att nån karl kanske har en lösning! 😉

      Gilla

  9. mariayarri skriver:

    Vilka bilder , de 2 första är hur bra som helst …
    Som hundägare så kommer man sig ju alltid ut , oavsett väder … Och för det mesta så slinker alltid kameran med … Vilket kan löna sig 😉 …
    Ett jättefint inlägg ! … // Maria 🙂

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! 🙂
      Ja, man traskar ut i alla väder trots att man som jag har pudlar med utställningsklippning. Det hindrar inte, man får borsta bort lite kvistar och dylikt men de måste ju också få springa av sig lite. Ja det lönade sig denna dagen, jättehärligt väder! 🙂

      Gilla

  10. Man blir ju nyfiken på den där metall-grejen. Den ser ju inte ut som någon modern uppfinning direkt. Knoppbilden jättefin! 🙂

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tackar! Ja, jag har inte fått någon förklaring vad den skulle användas till ännu, blir nog ett olöst mysterie. Tack för att du tittade in på min blogg, ska kika på din blogg också. 🙂

      Gilla

Kommentera

