”Lövliga” foton!

En tur med gubben och hundarna igen. Tog några ”lövliga” foton, kunde inte riktigt bestämma mig för vilka jag skulle lägga in så det blev lite bildbombning idag. 🙂
P1070332
Det var så fint i solnedgången, och jo om man tittar riktigt noga så ser man att någon tuggat på ett blad här.
P1070331
Det var så fint med nyutslagna löv mot solen.
P1070329
Så det fick bli en till då, eftersom jag inte kunde bestämma mig för vilken! 😉
P1070328
Härliga färger! Finns det bättre färger än dessa som passar så bra ihop!
P1070327
Och jo, det var rönnen som jag på ett tidigare foto tog med sin skinnkappa på då! 😉 Här har blommorna slagit ut. Ja, det där i bakgrunden här är väl något onaturligt förståss! 😉
P1070326
De är ju så himla fina dessa blommor, så mjuka och vackra! 🙂
P1070323
Och här ser man vad som fanns mer denna kväll, mängder av mygg!!! Både sådana som stacks och de som inte stacks, men istället var så förgrönat irriterande!
P1070333
Och så dök det upp ett litet ”odjur” också, någon slags val eller nåt. Med stor mun och faktiskt ett litet öga. 😉 (PS. Den fick INTE följa med hem!)
P1070316
Ja denna lilla fågel, irriterade mig nästan mer än myggen. Precis när jag kommit så nära så min kamera kunde fånga lite av den, så flög den iväg. Här ser man bara lite grann av den när den kikar fram bakom löven, den rackaren!
P1070314
Och jag som lovat att inte glömma godiset, precis vad jag gjorde. Tog en annan jacka som inte var full med godis i fickorna, (som de flesta av mina jackor i vanliga fall är!) eftersom det var lite kallare då. Men de fick godis när vi kom hem så jag tror jag blev förlåten! 🙂
P1070319

Det här inlägget postades i natur och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till ”Lövliga” foton!

  1. lenaericsson skriver:

    ljuset…man blir alldeles lyrisk!

    Gilla

  2. TantGlad skriver:

    God morgon. Så många fina foton du har, och du har ju värkligen fångat ljuset. Det gillar jag. Har lite bilder i nåt tidigare inlägg jag har som åxo gillar fota.
    Ha en jätteskön dag nu/ kram.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Roligt att du tyckte om mina lövliga foton. Ja, det var en himmelsk kväll, och ett speciellt ljus den kvällen. Tack för titten, och jag skall kolla in din blogg också. 🙂

      Gilla

  3. bibbishantverk skriver:

    Det är vackra vårfärger på löven.
    Men att du inte skäms! Glömma gottiset. Igen! Och där står vovvarna så fint på stenen och bara väntar. Voj voj voj vad ska vi göra med dig *S*. Du får sätta upp en lapp på ytterdörren så det är det sista du ser innan du går ut.
    Men hundarna älskar dig i alla fall……med eller utan godis.

    Gilla

  4. Blåst af Kuling skriver:

    Det ligger verkligen ett underbart ljus över bilderna. Otroligt vackra.

    Gilla

  5. Louise skriver:

    Den första grönskan är så underbar! Skir och ljus … och väldigt speciell i känslan den ger … 🙂
    Mycket vackra bilder du tagit … 😀
    Fåglar är en konst och kräver både tid och tålamod. Jag har haft ”pippi” på det ett par somrar på raken, och tagit bilder på ”fåglar i flykt”, så jag hoppas att jag kan hålla igen i sommar när vi kommer ut på sjön. Jag har tillräckligt med sådana bilder för ett tag. I år vill jag hitta andra motiv.

    Jag brukar tema-sätta mitt fotograferande. Ett år var det ”vägledare” som var temat, så den sommaren blev det väldigt mycket fyrar och andra sjömärken, samt en del stig-utmärkningar och skyltar … 🙂 Ett annat år var temat ”det vackra i det fula” … osv. … Väldigt roligt och meditativt att fotografera, tycker jag … Jag ser att du också tycker det … 🙂

    Kramis

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, jag älskar att fotografera. Men jag har inte några teman eller någon slags planering i mitt fotande. Det blir vad det blir när andan faller på så att säga. Och förhoppningsvis är kameran med, i annat fall brukar mobilen få duga.
      Ja, fåglar är jag inte bra på, tror jag har fel kamera dessutom. Spännande att se bilder du kommer att ta ute på sjön sen. 🙂

      Gilla

      • Louise skriver:

        hihi … teman har jag för att det är skoj … men jag har ingen planering … 😉 Tar med kameran så ofta jag känner att jag orkar bära på den, och det som blir fotat, det blir fotat …
        Annars gör jag som de flesta andra, sliter upp mobilen om fotolusten blir för stark …

        Hoppas att jag kan visa något nytt ”tema” efter sommaren …
        Natti natti

        Gilla

      • bibbipson skriver:

        Ser fram emot det! Natti natti! 🙂

        Gilla

  6. Anna skriver:

    Lövträd över vatten är favorit även hos mig, fast jag sällan lyckas fota det. Storpudlar är favoriter alltid, också!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, löv och vatten är så himmelskt vackert! Tur att du tycker om storpudlar också, de får liksom slinka med då och då när jag fotar. Mer eller mindre rufsiga i pälsen. 🙂

      Gilla

Kommentera

