Sent ska syndaren vakna! ;)

Nja, syndare och syndare, men nu var det ett tag sen sist igen. Har varit så fruktansvärt varmt här, att allt stått still. Även hjärnan tror jag! Men några pysselkvällar har vi haft trots värmen. Nedan är ett som pysselkompis designat, jättefint och två olika färger på lädertråden. Och en mässingsknapp jag fått av min moster. 🙂
P1070574
Två blå! Pysselkompis även här, två olika mönster men ändå så enkla. Knappen till vänster hittade jag i en sybehörsbutik, ser nästan ut som en manchettknapp. Den andra svarta fasettknappen är köpt på Creative company. Flätat och makrame-avslut och början, svart lädertråd ca 1,5 mm.
P1070589
Zigzack! 🙂 Blå och hepatitfärgade pärlor, ca 4mm.
P1070591
Varannan! Blå och glas/kristall-färgade pärlor, ca 4mm.<a
P1070593
Och så blev det ett till femraders armband, en beställning jag fick. Men är någon intresserade av något armband här så gör jag/vi gärna ett liknande. Vet inte just nu vilka som är sålda, eftersom min pysselkompis tog med sig en ”hög” med armband till sin arbetsplats. Hoppas ni har en skön sommar i hettan, fast nu efter regnet blev det betydligt behagligare ute. Så nu fungerar min hjärna lite bättre! 😉

P1070576

Det här inlägget postades i Smycken och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Sent ska syndaren vakna! ;)

  1. bibbishantverk skriver:

    Så himla produktiva ni varit trots värmen. Här går allt på halvfart…..knappt styrfart.
    Som vanligt jättefina arbeten du visar upp.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tusen tack! Men de flesta är gjorda sent på kvällen när värmen börjat bli behaglig, och lite korsdrag så hjärnan började fungera igen. Nu har vi fått lite svalare här tack och lov. Till glädje för mig, men inte glädje för de som vill ha varmt och bada förståss.:)

      Gilla

  2. Blåst af Kuling skriver:

    Jättefina armband! 😀

    Gilla

  3. nickasblogg skriver:

    Men vilka fina armband, va duktiga ni är!
    Själv har jag inte fått något gjort -suttit mest vid en fläkt o druckit isvatten 😀
    Ha det gott!

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tackar! Ja, dagtid har vi nog bara suttit och flämtat och druckit vatten. Så de flesta armbanden är gjorda sent på nattakröken då luften blivit lite mer behaglig. 🙂

      Gilla

  4. Louise skriver:

    Åååå … så fina!!!
    Vad tar du för ett armband? Jag blev väldigt förtjust i det där översta du visar, med ”guldknappen”. Går det att reglera bandet så det passar, eller kan du göra ett som passar om man ger dig mått att gå på?

    Gilla

  5. Louise skriver:

    Förlåt … mässingsknapp var det ju … inte guldknapp … 😉

    Gilla

  6. Louise skriver:

    Hoppas att mitt mail gick fram – utan att helt skrämma slag på dig … 😉
    Jag skrev igår … 😀

    Gilla

  7. mariayarri skriver:

    Här blir jag aldrig besviken då jag tittar in ! … Vilka tjusiga armband , blått är min absoluta favoritfärg … // Maria 🙂

    Gilla

  8. Jag skriver:

    Armbanden med blåa stenar gillar jag verkligen!

    Gilla

  9. Solsi skriver:

    Vad snygga de är måste säga att du är otrolig på pyssel.

    Gilla

Kommentera

