Frostigt värre! ;)

 

Önskar Er alla en trevlig första advent med dessa ”frostiga” bilder från hundpromenaden idag. Passade på att plocka in lite mossa och enris till att pynta med. Så fint idag! Den översta bilden är frost på brevlådelocket! 🙂P1070921Här har det bildats så fint mönster på sonens Volvotak! Ser ut som gräs eller vass!P1070948Och även denna lilla gran eller tall var så fint ”pyntat” med frost. Så vackert!P1070949P1070950P1070951 Som små iskristaller! Helt gudomligt vackert! Nog har vi mycket att titta och glädjas åt i naturen! Bara att ha ögonen och helst kameran med! 🙂P1070952

Det här inlägget postades i Naturfoton! och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Frostigt värre! ;)

  1. bibbishantverk skriver:

    Vilka fantastiskt vackra frostbilder du ger oss att njuta av.
    Välkommen tillbaka förresten…….du har varit borta lääääääänge ju.

    Gilla

  2. Jag skriver:

    Ooooh, nu blir jag riktigt avundsjuk! Jag vill också ha frost! Så vackra bilder, särkilt gillar jag de två översta.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Den som väntar på nåt gott! Det kommer så småningom skulle jag tro!
      Tack för att du tyckte om mina bilder, även om jag ju har samma gamla skruttiga digitalkamera fortfarande. Men har börjat kika lite smått. 🙂

      Gilla

  3. Bibbi skriver:

    Inte för att jag vill ha frost men det gör sig himlans bra på bild. Mycket fina bilder.
    Önskar dig en fin första advent.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, det är fint med frost. Roligt att du tyckte om mina bilder även om jag ju inte har någon riktigt bra kamera, så bilderna blir som de blir.
      Tack, önskar dig detsamma! 🙂

      Gilla

  4. Lollo skriver:

    Nog för att det var kyligt idag, men sådär kallt har vi inte haft det …
    Nästan lite synd, för det blir så vackert … 🙂

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Ja, det blir vackert med frost! Men kan avslöja att redan nästa dag var frosten borta och det var plusgrader här. Sen har det varit lite upp och ned i temperaturen, runt nollgrader hela tiden. 🙂

      Gilla

  5. Så otroligt vackert!

    Gilla

  6. Myrhammar skriver:

    Åh så vackra iskristaller! 🙂 Fint fångat – vilka fantastiska mönster och detaljer!

    Gilla

Kommentera

