Tulpanens dag!

Tulpanens dag idag. Då kan jag ju lägga upp en bild på min senaste tulpan-akvarell, som var en beställning till en god vän. Det ska föreställa två svalor där till vänster, inte så bra foto. 🙂P1070960

Det här inlägget postades i Akvarell och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Tulpanens dag!

  1. Lollo skriver:

    En tillräckligt bra bild för att återge att tavlan är jättefin! Milda och mjuka färger. Väldigt dekorativ! Svalorna är ju jättesöta, och inte behöver du tala om vad de föreställer. Det är ingen tvekan.
    Du är så himla duktig … 🙂

    Liked by 1 person

  2. Pia Carlsson skriver:

    Vist ser man att det är svalor som flyger! Och vilka härliga färger, underbar tavla 🙂
    Kram på dig

    Liked by 1 person

  3. Mariadottir skriver:

    Åh, den där tavlan skulle gärna få pryda en vägg här hemma! 🙂

    Gilla

  4. bibbishantverk skriver:

    Vilken kanonfin tavla. Med svalor och allt. Jag älskar tulpaner och svalor.
    Vi hade så många svalor som bodde under tegelpannorna i vår sommarstuga när jag var barn.

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Tack Bibbi! Ja, det var roligt att måla både svalor och tulpaner, även om det inte alltid blir bra.
      Ja, svalor är fina fåglar, de får ju mindre och mindre ställen att häcka på tyvärr.

      Gilla

  5. Jag skriver:

    Vilken vacker målning! Önskar att jag kunde måla. Jag fick tulpaner på tulpanens dag och de står fortfarande helt fräscha och doftar mandel.

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Tack! Jag var egentligen inte helt nöjd med den, men roligt att du tyckte om den. Ja, tulpaner är ju för underbart vackra. Och snart kommer de ju upp i rabatterna också, även om det känns väldigt långt borta just nu. 🙂

      Gilla

Kommentera

