Besök hos syster Yster!

Var och grattade syster Yster och hennes dotter som nyligt fyllt år båda två. Där blev det förutom gofika, att titta på alla hennes djur. Hon och hennes familj har flera hästar, getter, höns, katter och hundar. Här kommer lite mer eller mindre bra bilder. Hästar var svåra att fota, märkte jag. Gick bättre med denna häst som min syster gjort av fårull. Visst syns det att det är en vit häst? Så himla jättefin! ❤P1080136Hmm! Ja detta är en väldigt fin häst, även om jag inte alls lyckades fota den. Men go-mulen syns ju i alla fall.P1080118De har flera så kallade ”Curlisar”, vet ej riktigt namnet på dem. Men kolla in det krulliga håret i öronen på hästen, så häftigt! P1080120Även manen och pälsen är krullig, de ser väldigt annorlunda ut.P1080121Ja, när husse står och pratar med dem gick det ju lättast att fota dem, så han fick bli med här. De är väldigt lugna och trevliga dessa hästar. P1080122Två getter har hon också. Denna get-gubbe kan dessutom ”vacker-tass”! P1080123Hans get-fru är väldigt stilig också, de följde med oss överallt där vi gick. Mysiga! P1080126Hönor har de också, så vi plockade in lite ägg. Dessa är värpt av tre olika sorters hönor. Så himla häftigt med olika färger på äggen. Jättefina!P1080127Ja, man behöver inte ansa träden, det sköter getterna så bra så. Lägg märke till hästen som står och kikar på oss bakom lagårdsdörren där. P1080129Denna nordsvenska kille är nog min favorit. Han har varit med ett tag och är hur cool som helst, och vacker. Även om jag inte lyckades fånga det på denna bilden. Han var mer intresserad av maten här. P1080133Huset från baksidan, jättemysigt gammalt hus. Och naturligtvis en get som följde med. Och visst kan man ana att min syster också är konstnärlig?P1080132Min syster har kommit över några retro-gardiner. Denna gröna gardin är en likadan som fanns i vårt barndomshem när vi var små. Visst är det ett läckert mönster? Och en likadan i orange nedanför. Häftigt!20150425_17441920150425_174152Lite utsikt från hallfönstret! Det är en saltstenslampa som står till höger, lyser ett väldigt varmt sken. Kuddarna utanför har, tror jag, vår mamma sytt en gång i tiden. Och lägg märke till pinnar, kottar och mossa emellan fönstren. Så himla finurligt och hemtrevligt! 20150425_171739 Flera katter fanns det. En här som låg och myste på sängen. En mysig kattgubbe hittade jag på toan när jag skulle dit. Hade tyvärr ingen kamera med dit in. Får ta mer bilder nästa gång jag far dit, glömde ju helt bort att fota deras hundar. 😉20150425_174127När jag for hem så kunde jag inte låta bli att ta detta kortet med mobilen. Min andra kamera hade lagt av så lämpligt. Det är förutom så otroligt fina fönster, två glaslampor som min syster hittat på loppis. De ger ett sånt fint, varmt sken i fönstret, som liksom en hälsning. – Välkommen tillbaka! 🙂 ❤20150425_214614

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Besök hos syster Yster!

  1. bibbishantverk skriver:

    Vilka härliga bilder. Jag älskar djur och det var kul att få se de lockiga hästarna. Den sorten har jag totalt missat.
    Getter kan vara lite knepiga är min erfarenhet. Rätt som det är har man ett par horn i ändan och man ligger framstupa i leran *S*.
    Så härligt din syster bor och det är fantastiskt att ha möjligheten att leva tillsammans med olika djur.

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Tack Bibbi! Min kameras batteri var såklart slut, så jag fick ta kort väldigt fort sen sa den ifrån. Så det blev lite si och så med fotograferandet. Men det syns hur de bor och så. Det var huvudsaken. Får ta fler foton en annan gång, och komma ihåg att ladda batteriet!
      Jo, getterna var lite vildare när de var mindre, men nu är de hur snälla som helst, möjligen lite tjuriga fortfarande.
      Ja, hästarna var himla fina, så tufft med krulligt hår i öronen! De är nog rätt nya här i Sverige tror jag.
      Ja, man får verkligen en energikick att hälsa på dem. Så det får jag göra fler gånger nu. 🙂

      Gilla

  2. Anna skriver:

    Vill bara trycka på ”gilla”-knappen under detta inlägg och har inget att kommentera!

    Liked by 1 person

  3. Solsi skriver:

    Men du, bor hon i Blekinge vilket ställe. Har aldrig sett en häst med sådana öron. Hon borde ha Bed and Breakfast jag skulle komma direkt. Älskar sådana här miljöer.

    Liked by 2 people

    • bibbipson skriver:

      Haha! Hon bor i Västerbotten. Ja, visst såg dem roliga ut de där hästarna.
      Ja, hon har ju ridlektioner och ibland sover eleverna över hos henne då.
      Ja, det är en härlig gård, att strosa runt och klappa på hästar och gosa på alla djuren. En energikick.
      Ska tipsa henne om Bed and Breakfast. 🙂

      Gilla

Kommentera

