5-radigt armband. :)

Fick sålt detta 5-radiga armband för ett par dagar sedan. Har blivit några stycken gjorda nu. Himla roliga att göra. Svarta facetterade, runda glaspärlor och rocaipärlor m.m. Mest gråa och svarta pärlor även om det slant in tre ljust gröna pärlor där också. 🙂Sen var jag ju på marknad i helgen! Jätteroligt! Även om det blåste så ini norden! Fick hålla i både tält bord och grejor. Ändå kom en kastvind och lyfte bordet så det mesta  sveptes ned och flög iväg. Detta hände en halvtimme innan vi skulle packa ihop, hade den inte kunnat vänta ett litet tag till! Dessutom, som om det inte räckte så råkade jag hälla en thekopp rakt ned i en kasse full med grejor. Ja,ja, fick plocka ihop allt. Och sedan var det bara att sortera alla örhängena och armband, och torka ur väskan och lägga allt på tork. Men trevligt sällskap räddade humöret. Och det var faktiskt roligt att ha kommit iväg på första marknaden för i år. 🙂

Idag har jag varit till min frisör och klippt mig och lämnat några armband till henne som hon ska försöka sälja åt mig. Vi får se hur det går. Och hon har världens sötaste lilla goa hund. En blandning av tax och pudel. Visst syns det att hon har pudelögon? Här en bild av söta Mysan. 🙂  

Det här inlägget postades i Smycken och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till 5-radigt armband. :)

  1. Blåst af Kuling skriver:

    Otroligt gullig vovve och ett himla fint armband! Du är duktig, du! 😉

    Liked by 1 person

  2. bibbishantverk skriver:

    Ha ha ja du pinglan ibland får man lära sig den hårda vägen att det lönar sig att nåla fast vissa grejer i duken.
    Här har det blåst i evigheter och jag är svintrött på den förbaskade blåsten.
    Nu måste det väl för jisses snart bli någon form av sommar där man kan vistas utomhus utan att vara väl förankrad.

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Hihi! Ja får hoppas vi kan vistas utomhus utan att vara förankrade snart! 🙂
      Jag hade nålat fasst vissa saker i duken, det hjälpte inte ett dugg när hela bordet blåste omkull. Så lämpligt en halvtimme innan vi skulle börja packa ihop. Nu blev det lite tidigare. Men hade ett bord längst ut med olika blompinnar, de fick jag sålt 5 st av sista halvtimmen så jag var glad ändå trots allt. 😉

      Gilla

  3. Solsi skriver:

    En spännande dagmed andra ord.

    Liked by 1 person

Kommentera

