Norska knappar!

Dessa gudomligt fina knappar köpte en vän i Norge till mig! Så otroligt fina! Nu ska det göras armband av dem också. Känner mig nästan euforisk! 🙂P1080341Och detta med humlefotografering visade sig vara riktigt svårt! De är ju så himla flitiga, sitter aldrig still. Dessa foton fick jag till för några dagar sedan. De är ju så himla söta!P1080312 P1080322Så har min ena orchideé fått så fina blommor! Ställde den på köksbordet så jag ska få njuta av den ordentligt.P1080333P1080331Och så här fin solnedgång var det häromkvällen! Solen såg ut att ”glöda”! Men på några minuter var det över, hann ta en bild av den i alla fall!

Hoppas ni har en fin sommar trots regn och på många håll ganska mycket kallare än det brukar vara. Jag brukar tänka att det är bra för hundarna att det inte är för varmt, och så kan de oftast hänga med i bilen när vi ska någonstans. Positivt tänkande! 🙂P1080327

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Norska knappar!

  1. bibbishantverk skriver:

    Oh vilka fina knappar du fått. Vilken bussig kompis som tänkte på dig.
    Humlor är så rara djur tycker jag. De ser på något sätt mjuka och ulliga ut.
    Du är duktig på att ta fina naturbilder.
    Tjingeling pinglan. Ha det bra.

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Tack! Inte det lättaste att fånga humlor på bild. Ja de är så söta, ser lite mjuka ut det har du rätt i.
      Ja, knapparna ska bli nya armband så småningom. Ha det bra du också, oavsett vilket sommarväder vi har. 😉

      Gilla

  2. Riktigt härliga knappar – ja!
    Och fina bilder av humlan, inte så lättfotograferat – men dom är ju sävligare och vackrare än flugorna i alla fall 🙂

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Tack! Jo så är det nog! Men jag tycker jag fått fler flugor på bild än skarpa humlor i år konstigt nog. Är nog ett flugår i år tror jag. Men humlorna är vackarare som sagt! Roligt du kikade in här! 🙂

      Gilla

  3. Jag skriver:

    Otroligt fina knappar, förstår att du är glad! Humlor är knepiga att fota i perioder, tycker jag. Du lyckades få jättefina bilder av dem. En sommar gav jag upp, de bara flög sin väg hela tiden. Men i sommar har de varit lite stillsammare hos mig. Jättevackra bilder på din orkidé i solljuset, det blir extra fint när blommor blir belysta på det viset. Och så en fin solnedgång, jag har knappt sett någon i sommar. Jodå, det har inte varit regn hela tiden, lite skurar då och då och en och annan regndag, ganska skön sommar trots att det inte har varit så fint badväder. Nu hoppas vi på augustibad!

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja knapparna var gudomligt vackra! Har gjort ett par armband av de knapparna. Bilder kommer inom kort.
      Ja, när humlorna är så där ”groggy” kan man lyckas fånga dom. Annars är de för snabba!
      Nja, det där med vädret är ju en historia för sig. Många fina dagar här också, men inte så jättebra sommar. Har regnat en hel del, men vi här vid vattnet har klarat oss lite bättre än inlandet tror jag. Jo, nu idag och igår har vädret varit riktigt behagligt, så det blir nog bad för de som vill snart! 🙂

      Gilla

  4. Solsi skriver:

    Funderar på hur det har gått med knapparna har det blivit några armband av dem? De är ju lite annorlunda

    Liked by 1 person

Kommentera

