Snyltgäster och lite blommor! ;)

Några blommor i trädgården, både nu och lite tidigare. Alla med ”snyltgäster”! Kan ni se alla insekter? Överst min röda pion som precis blommat ut, men innan såg den ut så här vacker!   P1080379Mina vita vackra rosor blommar fortfarande, så vackra de är. Ser ni flugan här?P1080390Pionknopp med en ganska stor icke känd ”fluga”. Men misstänker att det är något annat. Men lite cool såg den väl ut!Lyckades tidigare fånga en humla på min vita kroll-lilja! Ja, både humlan och liljorna är vackra 🙂Denna fluga bara dök upp från ingenstans när jag stod och fotade. Plötsligt var den bara där framför linsen, blev lite ivrig så bilden blev inte riktigt skarp. Har hittat ett idiotsäkert sätt att fota humlor på, man passar på då de tar ”rast” och vilar sig och putsar sig lite. Här har humlan satt sig på min prydnadsfågel och tagit igen sig. 😉 Hoppas ni mår bra oavsett om ni haft en fin sommar eller bara regn. 🙂

Det här inlägget postades i blommor och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Snyltgäster och lite blommor! ;)

  1. Jag skriver:

    Nog är det gott om insekter överallt. Lite ont om fjärilar har det dock varit, men nu verkar de ”blomma ut”. Min lilla datorfluga har anlänt också, den finns där varje sommar, på skärmen. Gillar de flesta små krypen, men bromsarna blir jag mordisk mot. Vet inte hur många jag klämt ihjäl. De gillar mig. Fina bilder med blommor med snyltgäster du tagit! Den vita krolliljan är så vacker, den har jag också.

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Tack ja krolliljan är så vacker! Har både rosa och vit. Jo nu har fjärilarna kommit även hit. Haha, jo bromsen gillar mig också. Eländiga typer, det gör ju så förbenat ont när de ”tuggar” på en.
      Jo många olika sorters insekter som jag aldrig sett förut har varit här. Får börja ta fram och läsa vad det är för sorter tror jag. Är lite dålig på att veta om de är bra eller dåliga. 🙂

      Gilla

  2. Här var det blomsterprakt för hela slanten!

    Liked by 1 person

  3. agenda19892010 skriver:

    Happy Thursday ☺

    Gilla

  4. Lollo skriver:

    Jättefina bilder!!!! Och jag hittade alla snyltgästerna 😉
    Kram

    Liked by 1 person

Kommentera

