Inte än väl!?

En väldigt skön och varm dag idag. Tog en promenad med hundarna till vattnet. Vill inte tro att det är höst riktigt ännu.    Väldigt granna färger börjar visa sig nu.          Och denna cirka 4 centimeter långa skalbagge satt vid vägkanten, skimrade i grön-blått. Någon som vet vad det är för något?

Det här inlägget postades i natur och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Inte än väl!?

  1. Jag skriver:

    Det måste vara en myskbock du har hittat. De här till långhorningarna och är väldigt vackra, skiftar i olika färger. Grattis! Vissa växter har bråttom att klä sig i höstskrud. Fina bilder på mjölkörten och baggen! De senaste dagarna har det känts som höst.

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, den var väldigt vacker och flög inte iväg fastän jag hade mobilen nära den. Jo, det känns som höst i luften nu, men jag ”låtsas” att det fortfarande är sommar. 😉

      Gilla

  2. Iréne skriver:

    Varför kan jag inte se dina foton? Jag ser de andras…

    Gilla

    • bibbipson skriver:

      Hej! Det var konstigt! Hoppas det bara är något tillfälligt som går över, vet att wordpress uppdaterade en massa nyss. Hör av dig om du fortfarande inte ser bilderna så får jag kolla om nåt är ändrat. Var in och ändrade lite med text och färg på sidan. Kanske något hände då. :/

      Liked by 1 person

  3. Blåst af Kuling skriver:

    Så otroligt vackra bilder. Det känns vemodigt att hösten är här. Nu är det dags att skrapa bilrutorna varje morgon för det är frostnätter.
    Kram och tack för go´a ord inne på min blogg. ❤

    Liked by 1 person

  4. Lollo skriver:

    En kollega hade frost på bilrutan igår morse, och även om jag inte hade riktigt så kallt hos mig (om det nu beror på att vi bor närmre vattnet) så har jag nästan fått ta på öronmuffar när jag cyklat till jobbet de 2 senaste morgnarna. Vantar har jag haft hela veckan på morgonen.
    Det blev kallt lite väl fort, men idag har jag ändå tyckt att det varit riktigt skönt på dagen …

    Fina bilder 😀
    Kram

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Tack! Jo, det blev kallt men sen fick vi varmare, så vi har heller inte haft frost ännu. Vi bor ju också vid vatten så det är kanske därför. Men om man som du cyklar blir det nog rätt kallt. För ett par dagar sedan hade vi riktig sommarvärme så himla skönt. Gick omkring i kortärmad tröja, men det känns i luften att det är höst tyvärr. 🙂

      Liked by 1 person

  5. bibbishantverk skriver:

    Tänk ändå så otroligt vackert det kan vara på hösten. Alla vackra färger.
    Skalbaggen var jättefin och jag är glad att du har sådana ögon som upptäcker det lilla i det stora.

    Liked by 1 person

Kommentera

