Finbesök!

Finbesök i trädgården idag! Denna Påfågelfjäril var på besök bland Pepparmyntan idag. Så otroligt vacker! Tyvärr hade jag bara mobilen med. Den hade en liten skada på ena vingen, så den har nog varit på något äventyr i sommar. Hoppas den stannar några dagar! 🙂

Påfågelfjäril

Påfågelfjäril

Påfågelfjäril

Påfågelfjäril

Det här inlägget postades i natur och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Finbesök!

  1. Lollo skriver:

    Så fin! Älskar fjärilar i alla former … men de här med lite extra prakt står lite högre på listan … 😀
    Kramisar

    Liked by 1 person

  2. Ljusletaren skriver:

    Så fin den är! Hoppas att skadan inte är till bekymmer för han eller hon? /kram

    Liked by 1 person

  3. Jag skriver:

    De är verkligen praktfulla med sina stora skrämselögon! Jaghar också haft en i min trädgård i sommar. Visste du att den kan brumma för att skrämmas?

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Oj, det visste jag inte! Var väldigt nära med mobilen och den flög iväg ibland, men kom tillbaka. Så den kanske inte var så rädd för mig då. Eller det kanske är mot andra insekter de skräms mest. Ja, de är så otroligt vackra! Men önskar jag hade fått ett lika vackert foto som ditt på din Amiralfjäril. 🙂

      Gilla

      • Jag skriver:

        Första gången jag fotade ett påfågelöga så tog jag reda på lite fakta. Den har ju sin bruna undersida också för att låtsas vara ett löv. Och så ögonen och brummandet. Jag skulle bra gärna vilja höra det! Skulle tro att det är fåglar och sländor den brummar för. Jag ska avslöja en sak: jag kan överhuvudtaget inte ta bra foton med en mobil. Jag försökte fota en ring häromdagen och förstod inte hur jag skulle bära mig åt, haha! Din fjäril är fin, bara lite blek i solen.

        Liked by 1 person

      • bibbipson skriver:

        Tack! Och tack för informationen om den. Jo, den blev blekare än i verkligheten tyvärr. Tog ett foto underifrån också, men trodde inte det var av intresse för någon att titta på så tog inte med det. Skall kanske lägga in det ändå då. 🙂

        Gilla

      • Jag skriver:

        Gör det!

        Liked by 1 person

  4. Men det blev ju väldigt fina bilder med mobilen också!

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Tack Carita! Ja, man ser ju hur vacker den är men kanske inte riktig skärpa. Men jag är glad att jag fick fota den alls, trodde den skulle flyga bort. Nu har det mest regnat hela tiden, så ingen fjäril har synts till. Nämnde att jag fotat påfågelfjärilen underifrån, eftersom jag fick reda på att de ser ut som löv underifrån. Då var det någon som tyckte att jag skulle lägga in det fotot också. Så skulle precis göra det. Så då får du kika på det, tyvärr också med mobilen. 😉

      Gilla

Kommentera

