Lövligt vacker!

I mitt förra inlägg, la jag in några bilder på Påfågelöga. Ett foto jag tog var underifrån, trodde inte någon var intresserad att titta på det. Men en bloggvän informerade mig att de ser ut som blad underifrån och tyckte jag skulle lägga in den bilden också. Så då gör jag det då. Och tyvärr är även detta foto taget med mobilen, ingen jätteskärpa direkt. Men jag tycker det blev lite tufft ändå. 20150921_135334Här har bara regnat de sista dagarna, så fjärilen har hållit sig borta. En som njuter inomhus är kisse. Hon har hittat det bästa sovstället.  Vi tvättade upp lite mattor tidigare och de la vi på en säng till senare. Längst däruppe fick hon för sig att sova. Precis som prinsessan på ärten! Överst bland allt bråte! 🙂P1080623 P1080624 Och här har hon lagt sig på den lilla tabletten där jag höll på att fota mina alster. Just DÄR skulle hon ligga! Katter är för gulliga, hon bemödade sig inte ens att lyfta lite på ena ögonlocket så det skulle bli ett bättre foto. Nej, hon skulle sova då. 😉P1080649 P1080651

Det här inlägget postades i katt, natur och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Lövligt vacker!

  1. Lollo skriver:

    Jättefin bild på fjärilen … 😀
    Och kattbilderna säger mig att jag ska gå och lägga mig nu … 😉
    Kramis

    Liked by 1 person

  2. Ljusletaren skriver:

    Blev själv snopen då jag fotade en vit fjäril för några veckor sedan och ser att undersidan är grön och liknade ett löv. Tänk vad de kan kamouflera sig! Kul att se din fina fjärils baksida. Goa kisse vad har du för namn? Tänk att sova som prinsessan på ärten när matte ska fota av min beställda ängel. Fin är du allt och kom hit så ska du få en puss också. Ha en bra dag säger jag till din matte/kram

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Ja visst är de lite häftiga. Tror inte jag sett någon vit med grön undersida förut.
      Ja, hon kan konsten att sova på det mest konstiga ställen! Hon heter Tuffa, brukar säga att hon gör skäl för namnet. Hon är väldigt tuff av sig. Tyvärr fick hon njursvikt för ett par år sedan. Så hon äter specialmat och medicin. Så vi är så glada varje dag hon lever, hon lever ju lite på övertid. Men himla go och ”pratig” är hon.
      Ha det gott idag också. 🙂

      Gilla

  3. Ljusletaren skriver:

    Ja de är häftiga! Vi har haft en tik som hette Tuffi så du förstår att jag gillar din kisse namn. Tuffa är ett fint namn/ kram

    Liked by 1 person

  4. Jag skriver:

    Haha, lövligt…. ja, nog vet naturen hur den ska skydda sina små. Det är flera fjärilar som ser ut som torra löv eller som bark när de fäller ihop vingarna. Jag fotade en fjäril i somras som satte sig på en stam och den syntes nästan inte alls. Och katten vet att göra det bekvämt för sig! Hon ser ut som en pälstuss.

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Ja, det är tur naturen skyddar de små. Fjärilar verkar ju så sköra tycker jag, som de vinglar runt när de flyger. De behöver nog allt skydd de kan få.:)
      Jo, kissen hon ligger och myser och burrar ihop sig så där. Hon är en goding. men hon lever lite på övertid eftersom hon fick njursvikt för ett par år sedan. Men vi är glada så länge hon orkar hänga med.:)

      Liked by 1 person

Kommentera

