Pärltulpan och Ängel!

Så har dessa mina alster fått nya hem hos en bloggvän! Den mindre tulpanen och ängeln var en beställning. Hade inte gjort tulpaner på länge, så det blev lite av en utmaning. Men roligt var det. Hon ville ha lila, men på bilden ser den mer rosa ut än den är i verkligheten. Hoppas hon är nöjd med det hon beställde.

Pärltulpan

Ängel utan armar, kallade jag denna ängel för. Men nu har hon fått ett namn. Kristallina, för jag satte en liten bergskristall-sten i det lilla hjärtat där. Var också länge sedan jag gjorde änglar. Så måste nog sätta fart så jag har lite fler till jul.

Tänk så fort tiden går. För en vecka sedan sa någon att det bara är tre månader kvar till jul! Det är inte mycket! Och redan innan jul börjar det ju bli ljusare igen. Kanske något att tänka på nu när man nästan deppar ihop för att det börjar bli så mörkt. Eller så får man tända ett ljus istället! Ha en trevlig helg! 🙂

Ängeln Kristallina

Det här inlägget postades i Trådkonst! och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Pärltulpan och Ängel!

  1. Ljusletaren skriver:

    Jag är väldigt nöjd över det jag beställde. Detta är verkligen ett hantverk som är välgjort. Stort plus för förslutna påsar där mina saker låg plus ett visitkort som följde med. Vill man ge bort en sak så blir det som mer värt om påsen är försluten. Rätta mig om jag har fel 🙂 Kristallina hänger i mitt altanfönster och förgyller dagarna för mig. Egentligen skulle du även göra Kristallina lite större om man vill att hon ska synas ännu bättre i ett fönster. Fast smaken är som baken delad *ler* Jag är väldigt nöjd och rekommenderar verkligen dina hantverk till alla som läser och tittar in på din blogg / kram

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Tack! Så glad jag blir! Jo, det ser lite prydligare ut om man har påsar och visitkort. Och om man ger bort dem, så ser de ju vem som gjort dem också.
      Har spånat lite på större änglar, men har inte fått till dem riktigt ännu.
      Det är roligt när det man gör blir till glädje för andra också. Tack! 🙂

      Gilla

  2. Kristallina skriver:

    Tycker att Kristallina är en väldigt fin ängel och namnet är lika fint! Ha en trevlig helg!

    Liked by 1 person

  3. bibbishantverk skriver:

    ättefina. Kanonfina.
    Det är så kul att komma in här och se vad du tillverkar. Du får ligga i som en gnu nu så du har ett stoooooort lager att ta med dig ut till julmarknaderna.
    Heja dig!

    Liked by 1 person

  4. Jag skriver:

    Änglarna säljer säkert mycket till jul. Det måste vara pilligt att få till alla fina pärlarbeten och metalltråden i ängel och tulpanen måste ju bockas och böjas. Och tvinnas. Får du inte ont i händerna?

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Jo, änglarna säljer jag året om, konstigt nog. 🙂
      Nja, inte så farligt! Jag håller inte på hela tiden med hårda järntrådar. Utan brukar variera mig hela tiden. Just nu blir det bara armband, eftersom jag fått lite beställningar. Sen blir det ett par namnskyltar, och sen får jag göra det som behövs mest. Så jag tar det lite lugnt, men det är himla roligt att se hur det blir när man håller på.
      Ibland tycker jag att jag får bättre cirkulation när jag sitter och gör trådarbeten, kanske inte de tjockaste, men de lite tunnare. Och är jag kall när jag sätter mig, blir jag varm när jag håller på. Så jag tror nog att det är lite nyttigt också! 😉

      Gilla

Kommentera

