Några nya breda armband!

Har tyvärr varit väldigt lat med bloggandet här. Men har varit desto mer energisk med mitt ”pysslande”. Här är några breda armband jag gjort från före jul och framåt. Tror inte jag lagt in dessa förut, en del är ganska lika varandra men kan vara några pärlor eller färg på lädret som skiljer. Ska lägga in lite mer bilder på vad jag sysslat med på sista tiden. Har bland annat börjat att sy armband efter mönster. Med ganska små pärlor. Bildbevis kommer!
Men ni får titta på dessa bilder till en början.
Hoppas ni alla har haft en bra början på det nya året! 🙂

Grönt brett femradigt!

Grönt brett femradigt!

Gröna nyanser!

Gröna nyanser!

Grått fem-radigt armband.

Grått fem-radigt armband.

Grön agat.

Grön agat.

Bibbis design!

Grön agat.

Bibbis design!

Rött brett, bland annat svart agat.

Bibbis design!

Bruna nyanser, treradigt.

Det här inlägget postades i Smycken och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Några nya breda armband!

  1. Kristallina skriver:

    Roligt att du är tillbaka och att du har varit flitig. Snygga armband, tror jag gillar mest det gråa. Ha en fin vecka!

    Liked by 1 person

  2. Jag skriver:

    Vad du är flitig och kreativ. Många fina armband, svårt att säga vilket som är snyggast, men lutar åt det första gröna.

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Tack! Ja, jag fick lite beställningar så det blev flera stycken gröna. Har använt agat i nästan alla armband. Håller just nu på med ett blått brett. Det är väldigt roligt att göra dessa armband. Och man får överbrygga rädslan för vissa färger, hade svårt för grönt och rött insåg jag när jag höll på. 🙂

      Gilla

  3. Lollo skriver:

    Åh … så vackert. Jättefina!!!
    Kramis

    Liked by 1 person

  4. bibbishantverk skriver:

    Hej och välkommen tillbaka. Du har varit efterlängtad.
    Skönt att se att du haft möjlighet och lust till skapande. Jag brukar säga att hantverk/handarbete är terapi för själen. Man mår bra när man pillar med det man gillar.
    Kanonfina armband. Jag gillade det röda mest tror jag. Men alla var kanoners!

    Liked by 1 person

    • bibbipson skriver:

      Åh tack! Vad glad jag blir! Får hoppas jag kan fortsätta att lägga in fler bilder på mitt pysslande.
      Jo, jag mår bra av sitta och pilla med pärlor och band.
      Ja, det röda är jag ganska nöjd med själv. En del arbetar man lite mer med. En del blir kanske inte alls så bra som man trodde idén var som man hade först. Men bara att ta nya tag. Ska kolla in din blogg också. 🙂

      Gilla

  5. Susanne skriver:

    Jättefina armband 👍🏽

    Liked by 1 person

  6. Blåst af Kuling skriver:

    Åh, så vackra armband! Glad Påsk! ❤

    Liked by 1 person

Kommentera

